صالحی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه در وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه فعالیت‌های متعددی دارد، گفت: می‌توان از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در حوزه‌های مختلف وزارت ارشاد استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه در وزارت ارشادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی غروب چهارشنبه در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت در حقیقت خدمت به دین و جامعه است و مسئولیت در عرصه وزارت وظیفه سنگین‌تری بر روی دوش ما می‌گذارد که باید مراقب باشیم در مسیری حرکت کنیم که دچار لغزش نشویم.

وی اظهار داشت: در ۱۰ روز اول آغاز به کار دولت دوازدهم که مصادف با هفته دولت شده است توفیق شد تا در قم خدمت مراجع و بزرگان برسم و از توصیه‌ها و سفارشات آن‌ها توشه‌ای برای ادامه فعالیت برداریم.

صالحی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشت حوزه، فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهد اظهار داشت: حوزه اول حوزه دین است که بخشی از مجموعه فعالیت‌های وزارت ارشاد معطوف به آن می‌شود و سازمان‌هایی چون اوقاف و امور خیریه، حج و زیارت و بنیاد امام رضا(ع) و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ از دیگر عرصه‌های خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد است که حوزه نشر و کتاب ادبیات، صنعت چاپ و نهادهایی چون کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور را شامل می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های وزارت ارشاد در عرصه هنر و سینما نیز اظهار داشت: معاونت هنری در سه شاخه هنرهای تجسمی، تئاتر، سینما و موسیقی فعالیت می‌کند.

وی بیان داشت: وزارت ارشاد فعالیت‌های متعددی دارد و ۵ سازمان و ۸ حوزه کاری برای خود تعریف کرده است که با توجه به گستردگی فعالیت‌ها نیازمند راهنمایی مراجع و بزرگان هستیم که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

انتهای پیام/ز

استفاده از حوزه‌های علمیه در وزارت ارشاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.