در ادامه اعتراض‌ها به نژادپرستی؛

آمریکایی‌ها مجسمه کریستف کلمب را هم گردن زدند

مجسمه بدون سرِ کاشف قاره آمریکا در یک پارک در شهر «یانکرز» نیویورک کشف شد.

آمریکایی‌ها مجسمه کریستف کلمب را هم گردن زدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، یکی از شهروندان «یانکرز» در نیویورک، مجسمه بدون سرِ کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا، را در یک پارک محلی در این شهر، کشف کرد.

براساس گزارش ان‌بی‌سی نیویورک، پت گامبردلا، پس از پیدا کردن این مجسمه در یک تماس تلفنی، مسئولان این شهر را در جریان قرار داد. او در گفتگو با ان‌بی‌سی، اظهار داشت: این حقیقت که ارزش‌های آمریکایی تا این سطح سقوط کرده‌اند، بسیار ناراحت‌کننده است. من صحنه نابود کردن این مجسمه را دیدم.

پس از حادثه شارلوتسویل، مردم آمریکا اعتراض خود به نژادپرستان و راست‌گراهای افراطی را با نابود کردن مجسمه‌های شخصیت‌های برجسته طرفدار نژادپرستی، که یادآور دوران سیاه برده‌داری در این کشور است، نشان می‌دهند. پلیس نیز این مجسمه‌ها را تحت تدابیر جدید امنیتی قرار داده است. تظاهرات ملی‌گرایان طرفدار برتری نژادی سفیدپوستان تحت عنوان «راست‌گرایان را متحد کنید»، در واقع در اعتراض به برچیده شدن مجسمه‌های زمان برده‌داری برنامه‌‌ریزی شده بود.

تظاهرات روز 21 مردادماه گروه‌های طرفدار نژادپرستی در شهر شارلوتسویل واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا، با اعتراض مخالفان برتری نژادی سفیدپوستان به خشونت کشیده شد. در این روز، یک دستگاه خودرو با سرعت زیاد، شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان را زیر گرفت. بر اثر این حادثه، یک زن جوان کشته و 21 نفر نیز زخمی شدند. در حالی که بسیاری از مقامات آمریکایی –از جمله جمهوری‌خواهان– این اقدام راننده خودرو را شکلی از تروریسم داخلی خواندند، ترامپ در تأخیری معنادار که اعتراض شهردار شارلوتسویل را نیز به دنبال داشت، به این حادثه واکنش نشان داد. رئیس جمهور آمریکا از نام بردن از نئونازی‌ها و گروه‌های سفیدبرترپندار به عنوان مقصران این حادثه خودداری و از دو طرف (نژادپرستان و مخالفان نژادپرستی) به سبب وقوع چنین  اتفاقی انتقاد کرد. همین امر باعث خشم رنگین‌پوست‌ها و معترضان به نژادپرستی شد. پس از آن بود که موج اعتراض‌ها به نژادپرستی سراسر آمریکا را فرا گرفت و معترضان خواستار برچیده شدن مجسمه‌هایی شدند که یادآور روزهای برده‌داری در این کشور هستند. از آن زمان، بسیاری از مجسمه‌های شخصیت‌های مشهور طرفدار نژادپرستی در مکان‌های عمومی، توسط معترضان نابود شده است.


معترضان به نژادپرستی در شهر بالتیمور در ایالت مریلند هفته گذشته، یکی از مجسمه‌های کریستف کلمب، دریانورد ایتالیایی را که در سده 15 میلادی (سال 1492 میلادی) به طور کاملاً تصادفی موفق به کشف قاره آمریکا شد، نابود کردند. از سوی دیگر، شهردار نیویورک کمیته‌ای را برای رسیدگی به مجسمه‌ها و بناهای تاریخی این شهر منصوب کرده است. این کمیته در حال بررسی برچیدن یکی دیگر از مجسمه‌های کاشف قاره آمریکا از این شهر است.


بومیان سرخ‌پوست آمریکا کریستف کلمب را مسئول قتل‌عام ده‌ها میلیون نفر از بومیان این کشور می‌دانند.

 

انتهای پیام/


معترضان به نژادپرستی یکی از مجسمه‌های کاشف قاره آمریکا را گردن زدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار