مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

خبری از بیماری تب کریمه کنگو در استان سمنان نیست

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : تاکنون بیماری تب کنگو در این استان مشاهده و گزارش نشده ‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت عید قربان گفت: با بررسی و پایش به‌عمل‌آمده تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو و سایر بیماری‌های مشترک دام و انسان‌ها در استان سمنان مشاهده نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیماری در دام‌ها فاقد علائم کلینیکی هستند و به‌وضوح مشخص نمی‌شود افزود: گروه‌های دامپزشکی همواره برای حفاظت از سلامت دام‌ها در حال فعالیت هستند و در این راستا اقدامات زیادی برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو انجام می‌شود.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: دامداران موظف هستند برای حفظ سلامت دام خود با این نهاد ارتباط و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

 

وی صدور مجوز حمل برای دامداران را یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل برشمرد و گفت: برقراری گشت کنترل تردد و جلوگیری از تردد دام بدون مجوز ازجمله رسالت‌های مهم این نهاد به شمار می‌رود.

 

سعیدی تصریح کرد: میدان عرضه دام تحت نظارت ادارات دامپزشکی در استان سمنان فعال است و این مهم نقش ویژه‌ای در راستای حفظ سلامت لبنیات و گوشت دام ایفا می‌کند.

 

وی با اشاره به در پیش رو بودن عید سعید قربان اذعان کرد: ذبح دام در محل کشتارگاه دام و کشتارگاه اضطراری میدان‌ها دام تحت نظر اکیپ‌های نظارت بهداشتی و شرعی انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با تأکید بر لزوم تشویق و اطلاع‌رسانی به مردم مبنی بر کشتار در مراکز و اماکن مجاز و مورد تأیید اداره دامپزشکی تصریح کرد: 25 اکیپ دامپزشکی ویژه عید سعید قربان در سراسر استان سمنان فعالیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه 16 اکیپ ثابت و 9 اکیپ سیار است یادآور شد: 34 نفر ناظر بهداشتی و 8 نفر ناظر شرعی از سوی این نهاد در مراکز کشتارگاه و ذبح دام فعالیت می‌کنند.

 

سعیدی با تأکید بر اینکه حفظ سلامت مردم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل است اذعان کرد: راه‌های انتقال بیماری مشترک دام و انسان به‌ویژه تب کریمه از طریق تماس انسان بادام آلوده و گوشت، خون، ترشحات دام آلوده، له کردن کنه توسط دست و غیره است.

 

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت هرگونه سؤال درباره ذبح صحیح و بهداشتی دام با سامانه اطلاع‌رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان و یا ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها تماس بگیرند.


انتهای پیام / ه


موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان سمنان مشاهده نشده است


منبع : تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.