در ۵ ماهه نخست امسال:

انجام ۵ هزار و ۵۳۸ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵

در ۵ ماهه نخست امسال، ۵ هزار و ۵۳۸ مأموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرامرز شاهین سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام ۵ هزار و ۵۳۸ مأموریت اورژانسی توسط این مرکز در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد. 

وی گفت: ۴ هزار و ۱۰۳ مورد از این تعداد مأموریت مربوط به تصادفات و یک هزار و ۴۳۵ مورد مربوط به حوادث دیگر و بیماری‌ها بود.

شاهین افزود: بیماری‌های قلبی با یک هزار و ۵۸۱ مورد و بیماری‌های تنفسی با ۵۵۵ مورد بیشترین مأموریت‌های این مدت را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار داشت: در مأموریت‌های شهری در چهارمحال و بختیاری، زمان رسیدن تکنسین‌های اورژانس به محل حادثه، ۵ دقیقه و ۵۷ ثانیه و در مأموریت‌های جاده‌ای ۸ دقیقه و ۵۷ ثانیه است.

شاهین اضافه کرد: این در حالیست که میانگین استاندارد کشوری برای حضور تکنسین‌های اورژانس به محل حادثه در مأموریت‌های شهری کمتر از ۸ دقیقه و در مأموریت‌های جاده‌ای کمتر از ۱۴ دقیقه می‌باشد.

وی با بیان اینکه استاندارد استقرار پایگاه اورژانس در کشور در هر ۴۲ کیلومتر از جاده‌ها و مناطق با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر یک پایگاه می‌باشد گفت: در چهارمحال و بختیاری با توجه به موقعیت جغرافیایی و سخت گذر بودن برخی مناطق در هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه مستقر شده است.

شاهین ادامه داد: امسال در صورت مساعدت و همکاری مسئولان، امداد هوایی نیز  در استان مستقر می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۴۵ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در قالب ۱۶ پایگاه شهری و ۲۹ پایگاه بین جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری فعال است و حدود ۲۱۲ نیرو شامل کاردان و کارشناس به صورت ۲۴ ساعته در این پایگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ف

۵ هزار و ۵۳۸ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار