رئیس سازمان بسیج رسانه در قزوین:

مبانی اقتصاد مقاومتی برای مردم تبیین شود

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه ۲ برابر بودجه نفت زباله تولید و پنج برابر کشور‌های دنیا بنزین مصرف می‌کنیم گفت: این موارد اقتصاد مقاومتی را زیر سئوال می‌برد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مسعود بصیری ظهر امروز در نخستین دوره طرح ولایت رسانه که در کانون بسیج قزوین برگزار شد اظهار داشت: در چند قرن گذشته به دلیل موفقیت کشور‌های غربی در برهه‌ای از زمان تفکر غربگرایانه وارد ایران شد و دو جریان اسلام‌گرا و غرب‌گرا در ایران شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه ۲ برابر بودجه نفت زباله تولید کرده و پنج برابر کشورهای دنیا بنزین مصرف می‌کنیم گفت: این موارد اقتصاد مقاومتی را زیر سئوال می‌برد و مردم با مبانی اقتصاد مقاومتی آشنایی ندارند که باید برای آنان تبیین شود.

وی افزود: در یک‌ونیم قرن گذشته نیز به دلیل ضعف فرهنگی در کشور و تبیین نشدن نظرات اسلامی و غربگرا شدن مردم، نتوانستیم تفکر اسلامی را در مقابل تفکر غربی قرار دهیم و به قدرت برسانیم، در صورتی که اسلام تفکر اسلامی و شیوه اداره اقصادی جامعه را در درون خود دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه بیان کرد: جریان غربگرا در درون نظام ما، فکر می‌کند که مشکلات کشور با تفکر و سیستم غربی برطرف می‌شود و علت این الگوگیری موفقیت کشور‌های غربی در یک دوره خاص بود.

وی با اشاره به اینکه نگاه غربگرایانه نظریه‌های اسلامی و اقتصادی و دینی را کنار می‌گذارد عنوان کرد: تفاوت دین اسلام با ادیان دیگر در اجتماعی بودن آن است و انسان را با حضور و فعالیت در اجتماع تعریف می‌شود در حالی که در دوره‌های مختلف تاریخی، دو تفکر اسلامی و غربی باهم رقابت کرده‌اند یا باهم تعامل داشتند یا مقابل هم ایستادند.

بصیری عنوان کرد: به دلیل تعریف نادرست ما از اسلام ناب، تجددگرایی در سال‌های اخیر مقابل دین اسلام قرار گرفته است، در صورتی که برای تشکیل حکومت دینی و تبیین اخلاق دینی ۱۲۴ هزار پیلامبر و ۱۲ امام آمدند.

رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: غربگرایی به وسیله تغذیه فکری و مالی از سوی استکبار جهانی حمایت می‌شود و انتقال تفکر غربی توسط رسانه‌ها به مردم انجام شده است.

وی گفت: غرب اخلاق را در مقابل دین قرار می‌دهد؛ در صورتی که اسلام همه مباحث را در تقوا دانسته و حجاب، حیا و رعایت اخلاق اسلامی را برای ایجاد آزادی و آرامش روانی جامعه می‌خواهد.

این مقام مسئول با انتقاد از اینکه فقط پرورش قارچ و حوزه‌های کشاورزی به معنای اقتصاد مقاومتی نیست گفت: چهارمین کشور دارنده طلا و جواهر در خانه هستیم؛ سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان صرف سیگار کشیدن کرده و ۶ هزارمیلیارد تومان برای درمان بیماری سیگاری‌ها می‌کنیم.

بصیری ادامه داد: سالانه ۳۵ هزار عمل زیبایی به مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان در کشور انجام می‌شود و رتبه نخست این موضوع را در دنیا داریم و ۸۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی یعنی طلا و جواهر در خانواده‌ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: دوبرابر بودجه نفت زباله تولید کرده و پنج برابر کشور‌های دنیا بنزین مصرف می‌کنیم، این موارد اقتصاد مقاومتی را زیر سوال می‌برد.

این مقام مسئول ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی از طریق رسانه مردم و جامعه را متوجه این ضرر‌ها کنیم و ضعف‌ها را مطرح کنیم تا مانع آسیب‌ها در آینده کشور شویم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی تربیت خانواده برای اقتصاد آینده کشور، بنابراین رسانه انقلابی باید در این حوزه‌ها موثر وارد شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: اقتصاد مقاومتی کار و اشتغال نخست جایگاه را مرد خانواده می‌داند در صورتی که نگاه غربی با به کار گرفتن بانوان، زمینه مشکلات خانواده‌ها را افزایش می‌دهد و نگاه لیبرالی به حوزه اقتصاد و خانواده شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/پ

الزام تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی برای مردم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.