نماز ، صفوف مسلمانان را در مقابل کفار مستحکم می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: نمازهای روزانه، نماز جمعه و نماز عید صفوف مسلمانان را در مقابل کفار مستحکم می‌کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی افزود : همانطور که جبهه کفر و شیطان برای منافع دنیایی خود در صفوف واحد قرار می‌گیرند، مسلمانان جهان نیز باید در مقابل کفر و شیطان صفوف واحد تشکیل دهند و برپایی نمازهای روزانه، نماز جمعه و نمازهای عید همین معنا را دارد و دل‌های مسلمین را به یکدیگر پیوند می‌زند.

امام جمعه قزوین با تبریک عید قربان گفت : خداوند در سوره حج تأکید دارد تا شعائر الهی و همه آن چه که برای خدا است، بزرگ شمرده شود و ما نیز باید عید قربان را که یکی از شعائر الهی است را بزرگ بشماریم.

حجت الاسلام و المسلمی عابدینی ، قرآن را به عنوان یکی از معادن مهم شعائر الهی دانست و گفت : باید این کتاب الهی در زندگی و در جامعه دیده شود زیرا با بهره‌گیری از برکات فراوان آن، فساد، فحشا و منکر از جامعه دور خواهد شد .

نماینده ولی فقیه در استان ، قربانی دادن را یکی دیگر از شعائر الهی برشمرد و گفت : قربانی کردن برای کسانی که احرام می‌بندند، واجب است و باید با نیت قرب الهی انجام شود زیرا خداوند به آن نیازی ندارد و این بنده است که به آن نیازمند است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه تقوا و ذکر از ره‌آوردهای مهم حج است، گفت: باید تلاش کرد اهل تقوا و اهل ذکر شویم زیرا این دو مهمترین دست‌آوردهای مناسک حج است .

وی در ادامه با بیان اینکه دغدغه‌های ما در نمازهای عید بین‌المللی و جهانی می‌شود، گفت : در نمازهای روزانه به فکر اهل محلی که به دلیل مشکلات و بیماری به نماز نمی‌آیند، هستیم، در نماز جمعه به فکر مردم گرفتار کشور خواهیم بود و در نمازهای عید باید با همه مسلمانان و مستضعفان مظلوم جهان هم‌دردی کنیم و به فکر آن‌ها باشیم.

امام جمعه قزوین افزود : خداوند وعده کرده، آینده جهان به دست بندگان شایسته خواهد بود و جهان آینده، جهان ایمان و تقوا است.

انتهای پیام/

 

خطبه های نماز عید قربان در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.