ارتش سوریه در اندیشه پاکسازی کامل «عقیربات» + نقشه و جزییات

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که ارتش سوریه توانسته در مرکز این کشور آخرین پایگاه داعش را از بین ببرد.

به گزارش  خبرنگار  حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش سوریه در یک ماه اخیر با پیشروی در قلب سوریه جهانیان را شگفت زده کرده است. ارتشی که بنا به گفته غربی ها نهایتا 6 ماه در مقابل تروریست ها (بخوانید به نقل از غربی ها پیکار جویان) می تواند مقاومت کند امروز در سال ششم نبرد با داعش و همپیمانانش است.

نیروهای سوری در دو هفته اخیر تمرکز خود را عمدتا بر مرکز سوریه حفظ کرده اند و همین اقدام موجب یکی از پیروزی های بزرگ ارتش سوریه پس از عملیات آزاد سازی حلب و تدمر شده است.

گزارش منابع میدانی نشان می دهد که ارتش سوریه اخیرا توانسته مواضع بسیار خوبی را در داخل عقیربات در مرکز سوریه و شرق حماء را از آن خود کند و این یک پیروزی بزرگ از نظر میدانی و توپولوژیکی است.

وبگاه المصدر نیوز در این زمینه با اشاره به پیروزی بزرگ ارتش سوریه در مرکز این کشور تحت عنوان «پیشروی سریع» به نقل از منابع میدانی می گوید: ارتش سوریه توانسته در مرکز این کشور آخرین پایگاه داعش را از بین ببرد.

این وبگاه می افزاید: بنا به استناد منابع نزدیک به دولت، تروریست های داعش در تدابیر شدید امنیتی در حال ترک شهر عقیربات در مرکز سوریه هستند (بیشتر بخوانید).

البته گزارش مذکور به طور کامل از سوی ارتش سوریه تائید نشده است و در این زمینه نقشه میدانی الاعلام الحربی نشان می دهد هنوز تا پاکسازی کامل این شهر زمان نیاز است. ارتش روسیه در این زمینه معتقد است که "شکست داعش در مرکز سوریه بسیار نزدیک است" و از این رو، داعش هرچه در توان دارد برای نبرد با مقاومت استفاده خواهد کرد.

ژنرال «سهیل حسن» در مرکز سوریه بازی را برد + نقشه و جزییات
سرگئی رودسکی، سخنگوی ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه در این زمینه می گوید: «نیروهای دولت سوریه با حمایت نیروهای هوافضای روسیه تلاش دارند تا به سرعت از سه جهت به سوی دیرالزور حرکت کنند. نواحی اطراف این شهر، آخرین سنگر و جای پای مستحکم تروریست های در خاک سوریه است. تروریست های داعشی تلاش دارند تا پیش از آخرین پیش روی ارتش سوریه و متحدان آن به سوی دیرالزور، نیروهای بیشتری را در این منطقه مستقر کند.

وی ادامه داد: حرکت سریع ارتش سوریه و متحدان آن در نواحی مرکزی سوریه موجب محاصره داعش در اطراف شهر عقیربات شده است. انتظار می رود در آینده نزدیک این شهر آزاد شود. این پیشرفت در نواحی مرکزی سوریه از سوی نیروهای تحت فرماندهی ژنرال سهیل الحسن و با پشتیبانی هوایی روسیه به دست آمده است.

نیروهای سهیل حسن یعنی تایگرها همواره در شرایط سخت گره گشای مشکلات ارتش سوریه بوده اند و این بار نیروهای سوری با کمک ژنرال سهیل حسن  توانستند پیشروی بسیار خوبی داشته باشند.

تانک های ارتش سوریه، توپخانه، موشک های ضد تانک موجب ضربه زدن در تمام حرکات و موقعیت های تروریست های داعش در محدوده میدان نیرد می شوند. علاوه بر این، نیروهای روسی توانستند پشتیبانی هوایی تاکتیکی را برای نیروهای سوریه انجام دهند، در حالی که مشاوران نظامی روسیه (در میان ارتش سوریه متصل شده) اقدامات ارتش سوریه و نیروهای دفاع وطنی این کشور را بر روی زمین مشاهده و اجرا می کردند.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار