ذبح غیربهداشتی دام در تهران +تصاویر

باوجود تأکید سازمان دامپزشکی بر جلوگیری از فروش و ذبح غیربهداشتی دام با کمک نیروی انتظامی و شهرداری تهران در روز گذشته شاهد تصاویری ازاین‌دست بودیم که مخاطرات جدی برای سلامت افراد جامعه به همراه دارد.

ذبح غیربهداشتی دام در تهران +تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان دامپزشکی کشور با توجه به مخاطرات ذبح دام در معابر و اماکن شهری و روستایی خارج از کشتارگاه در ماه‌های اخیر بارها هشدار داده بود.

این سازمان همچنین ضمن غیرقانونی خواندن این عمل خبر از برخورد با واحدهای عرضه‌کننده دام غیرمجاز با کمک نیروی انتظامی و شهرداری تهران داد و از مردم خواست که خود اقدام به خرید دام از مناطق مجاز و ذبح خارج از مناطق بهداشتی تعیین‌شده نکنند اما در روز گذشته باوجود همه این هشدارها دوباره شاهد ذبح غیربهداشتی دام در برخی نقاط تهران بودیم که نمونه‌ای از این اقدامات در تصاویر زیر قابل‌مشاهده است.

در این تصاویر نه تنها دام در خیابان و کنار جوی آب ذبح‌شده است بلکه با توجه به نزدیکی به سرویس بهداشتی یک واحد تجاری احتمال جذب آلودگی‌های محیطی بیشتری دارد.

از طرفی باید توجه داشت که در ذبح غیربهداشتی دام معاینات لازم قبل و بعد از ذبح بر روی دام و لاشه انجام نمی‌شود و احتمال انتقال بیماری کشنده تب کریمه کنگو را برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.

عدم توجه مردم به هشدارهای بهداشتی در روز عید قربان نگرانی هایی را نسبت به ماه محرم پدید آورده است که کشتار دام در کوچه و خیابان ها برای هیات ها و دسته های عزاداری انجام می شود.

 ذبح غیربهداشتی دام در تهران +تصاویر

 ذبح غیربهداشتی دام در تهران +تصاویر

ذبح غیربهداشتی دام در تهران +تصاویر

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

تصاویری از ذبح غیربهداشتی دام در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار