کاهش 20 درصدی تصادفات منجر به فوت در اردبیل

رئیس پلیس راه استان اردبیل از کاهش 20 درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های استان در 5 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در 5 ماه پارسال در محورهای مواصلاتی استان 61 فقره تصادف با 74 متوفی اتفاق افتاده بود که این رقم امسال به 52 فقره تصادف با 59 متوفی رسیده که کاهش 20 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه 21 درصد این کشته شدگان زن و 79 درصد آنها مرد بودند، افزود: 37.9 درصد فوتی ها رانندگان، 36.2 درصد سرنشینان وسایط نقلیه ، 8.6 عابران پیاده و 17.2 راکبان موتور سوار و یا سرنشینان آن می باشد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه روز سه شنبه پر حادثه ترین روز تصادفات در بازه زمانی ساعت 12 ظهر الی 16 بعد از ظهر بوده و روز یکشنبه کم حادثه ترین روز تصادفات در استان ثبت شده اظهار کرد: 57 درصد تصادفات در جاده های اصلی استان، 29 درصد در جاده های فرعی ، 10 درصد در بزرگراهها و 3 درصد در راههای روستایی اتفاق افتاده است.

فتاحی بیان کرد: در 5 ماه نخست امسال 33 نفر در سرصحنه تصادف و 25 نفر در مسیر بیمارستان کشته شده اند که انتظار می رود بیمارستان ها در ارائه خدمات پزشکی به مصدومان تلاش بیشتری کنند.

وی گفت: علت 38 درصد از تصادفات واژگونی خودرو بوده و خستگی، خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه عمده علت تصادفات گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به اینکه چندین سال است آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای استان سیر نزولی دارد، افزود: این در حالی است که هر سال تعداد وسایط نقلیه و تردد در جاده های استان افزایش داشته و استان در تردد مسافران از راه دریایی و راه آهن برخوردار نیست.

فتاحی ادامه داد: 95 درصد ترددها در محورهای مواصلاتی استان اتفاق می افتد و سهم بخش هوایی در این مورد فقط پنج درصد می باشد.

وی اظهار کرد: امسال برای 18 هزار و 604 فقره سبقت غیر مجاز ، 2 هزار و 647 راکب موتور سوار به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی و 74 هزار و 458 فقره سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی استان اعمال قانون شد و 2 هزار و 32 خودرو و موتور سیکلت بعلت تخلفات رانندگی توقیف شد.

 

انتهای پیام/ح

توقیف بیش از 2 هزار خودرو و موتور سیکلت در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.