اگر علائم سرماخوردگی دارید به پزشک مراجعه کنید

رییس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشدار داد: در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی بعد از عید قربان، با توجه به بیماری "تب کریمه کنگو" بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حمید خسروی  رییس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افرادی که گوشت دام را خُرد می‌کنند، بویژه خانم های خانه دار نیز باید حتما از دستکش جهت این کار استفاده کنند.

وی افزود: بعد از آماده‌سازی گوشت، باید آن را به مدت حداقل 24 ساعت در دمای یخچال نگه داشت، زیرا طی این مدت حتی اگر ویروس تب کریمه کنگو در گوشت باشد از بین می‌رود و افراد می توانند با خیال راحت از گوشت استفاده کنند.

خسروی گفت: در کباب کردن این احتمال است که گوشت خوب مغزپخت نشده باشد و مغز آن خام بماند و این کار احتمال ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد و کباب کردن بویژه در مورد جگر گوسفند خطرناک است باید استفاده از گوشت بصورت آب‌پز باشد، زیرا در اینصورت اگر میکروب یا ویروسی در گوشت باشد از بین می‌رود.

وی بیان کرد: متاسفانه علائم اولیه بیماری شبیه سرماخوردگی است و این امر موجب می‌شود بسیاری افراد دچار اشتباه شده و با تصور اینکه سرماخورده‌اند، به پزشک مراجعه نکنند.

 

انتهای پیام/ز

تب کنگو علائمی شبیه سرماخوردگی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار