ربیعی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

امکان ایجاد 500 هزار شغل با رشد 6 درصدی اقتصاد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:برای ایجاد 500 هزار شغل باید به رشد 6 درصدی اقتصاد دست پیدا کنیم و باید در راستای تربیت نیروهای مهارتی گام برداریم.

امکان ایجاد 500 هزار شغل با رشد 6 درصدی اقتصادبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: امروز از تمام کسانی که در حوزه اشتغال عملکرد خوبی داشتند و برنده جایزه شدند دعوت به عمل آمد،البته کشور آمریکا این اجازه را به نماینده این کشور نداد و با حضور وی مخالفت کرده است.

وزیر کار افزود: در دو سه دهه گذشته شغل اول دنیا خودروسازی بود، اما امروزه شغل‌های دیگری مطرح است.

وی بیان کرد: وام‌های بانکی باید جهت گیری خاصی داشته باشند و به سمت تولید گام بردارند در حالی که بانک‌ها وام‌ها را به فعالیت‌های تجارتی اختصاص می‌دهند.

ربیعی با بیان اینکه برای ایجاد  ٥٠٠ هزار شغل باید به رشد ٦ درصدی دست پیدا  کنیم، افزود: مشکل بزرگ ما وجود نیرو‌های زیادی است که فاقد مهارت هستند و سعی کردیم با مدیریت بازار کار و طرح کارورزی نیرو‌های کاری را تربیت کنیم که از مهارت برخوردار باشند، ٧٠ درصد نیرو‌هایی که تحت کارورز مهارت می‌آموزند جذب بازار کار می‌شوند.

ربیعی گفت: با مشوق‌هایی که برای کارفرمایان در نظر گرفته می‌شود اشتغال زایی و تولید افزایش می‌یابد که در این زمینه دولت می‌تواند بخشی از دستمزد کارگران را پرداخت و مابقی هم توسط کارفرما پرداخت شود.

انتهای پیام/

لزوم ارائه وام های بانکی در جهت تولید 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار