اجرای طرح نظارت و بازرسی از شالیکوبی های گیلان

طرح نظارت و بازرسی از شالیکوبی های گیلان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رضا قشلاقی مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از شروع طرح نظارت بر شالیکوبی های سطح استان از ابتدای شهریور ماه خبر داد و گفت: با متخلفان این حوزه برخورد قاطع خواهد شد.

وی افزود:در راستای رعایت حقوق مصرف کننده و نظارت برعملکرد شالیکوبی های استان و همزمان با آغاز به کار این واحدها، با مشارکت و همکاری ادارات صنعت ، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی، طرح نظارت و بازرسی از واحدهای شالیکوبی در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است .

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان اظهار داشت: براساس مصوبه کمیسیون نظارت استان برای تبدیل هر 100 کیلو شلتوک، سه کیلو گرم اجرت جنسی یا مبلغ2هزارو 500 ریال بابت تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید ، تعیین شده که هر گونه اضافه دریافتی در این بخش، مصداق گرانفروشی خواهد بود و برابر قانون برخورد خواهدشد .

وی افزود: واحدهای شالیکوبی فقط مجاز هستند که بابت خشک کردن و تبدیل شلتوک به برنج سفید کارمزد بگیرند و کارمزدهم تنها شامل برنج سفید سالم است و به نیم دانه مزدی تعلق نمی گیرد.

وی ضمن توصیه به همه کارخانه داران شالیکوبی به رعایت حقوق مصرف کننده به ویژه کشاورزان زحمت کش تصریح کرد: اداره کل تعزیرت حکومتی در سراسر استان آمادگی دریافت شکایت کتبی به صورت حضوری یا گزارش تلفنی از طریق سامانه 135 یا شماره تلفن ستاد خبری 33365548 تعزیرات حکومتی دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

نظارت و بازرسی از شالیکوبی های گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.