حمله عناصر بوکو حرام به اردوگاه پناهجویان در شهر «بانکی» نیجریه

در حمله عناصر گروه تروریستی بوکو حرام به یک اردوگاه پناهجویان داخلی در نیجریه، دست‌کم 11 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، منابع نظامی اعلام کردند در حمله عناصر گروه تروریستی بوکو حرام به اردوگاه پناهجویان در شهر «بانکی» نیجریه، دستکم 11 نفر کشته شدند.

گفته می‌شود این مهاجمان مسلح به چاقو بوده و از تاریکی شب برای حمله به مردم در شهر بانکی -- که در 130 کیلومتری شهر مایدوگوری در ایالت بورنوی نیجریه قرار دارد -- استفاده کردند.

یک افسر بلندپایه نظامی که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «حوالی ساعت 12:30 بامداد (به وقت محلی)، چند تروریست عضو بوکو حرام موانع امنیتی برای اردوگاه پناهجویان داخلی را شکستند و برای تصاحب آذوقه وارد این اردوگاه شدند.»

این افسر در ادامه گفت: «آن‌ها در حمله خود، 11 پناهجو را کشته و 2 نفر دیگر را زخمی کردند.» وی همچنین گفت مهاجمان، جیره‌های غذایی را که به افراد ساکن این اردوگاه داده شده بود، سرقت کردند.

یکی از ماموران خودخوانده نیجریه‌ای که مسئولیت حفاظت از این اردوگاه را بر عهده داشته است نیز این حادثه را تایید کرده است. وی گفت مهاجمان برای جلوگیری از جلب توجه سربازان که در نزدیکی این اردوگاه مستقر بوده اند، به جای سلاح گرم از چاقو استفاده کردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد پس از آنکه مقامات امنیتی نیجریه موفق شدند تامین آذوقه برای پایگاه‌های این گروه تروریستی را قطع کنند، اکنون منابع غذایی بوکو حرام رو به پایان است.

این افسر نظامی گفت: «ما شواهدی در دست داریم که این مهاجمان با هماهنگی افرادی در داخل این اردوگاه، اقدام به این حمله کرده اند.» وی اشاره کرد ممکن است زنان و یا کودکان مهاجمان با نفوذ به این اردوگاه تحت عنوان پناهجو، عناصر تروریستی بوکو حرام را یاری داده باشند.

این اردوگاه در بانکی در ابتدا برای افرادی که از جنایت‌های بوکو حرام می‌گریختند، به عنوان یکی از مناطق امن به شمار می‌رفت. با این‌حال، این منطقه به تازگی شاهد حملات انتحاری این تروریست‌ها شده است.

در ماه آوریل سال گذشته میلادی، در پی یک حمله انتحاری به دست دو زن، دستکم 7 نفر در این اردوگاه جان خود را از دست دادند.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی، یک دختربچه که گفته می‌شود 10 سال داشته است، در یک حمله انتحاری ناموفق در خارج از این اردوگاه کشته شد.

بوکو حرام در تلاش برای سرنگونی دولت نیجریه و برپایی یک حکومت خودخوانده در بخش مسلمان‌نشین شمالی این کشور است.

از سال 2009، دستکم 20 هزار نفر در خشونت‌های این گروه تروریستی جان خود را از دست داده و نیز 2.6 میلیون نفر از محل زندگی خود فرار کرده اند.

این درگیری‌ها که بر بخش کشاورزی این کشور نیز تاثیر گذاشته است، موجب شده است بیش از 5 میلیون نفر در خطر گرسنگی مفرط قرار گیرند.

انتهای پیام/

 

جنایت بوکو حرام در شهر بانکی نیجریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار