اما و اگر‌های استفاده از سم برای جوان ماندن/ عوارض بوتاکس را جدی بگیرید

تزریق سم بوتولینوم در ابتدا برای موارد مصرف پزشکی مورد استفاده قرار گرفت و اکنون یکی از بیشترین روش‌ها یا عمل‌های درخواست شده در جوان سازی صورت است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حمیری کارشناس مرکز DPIC معاونت غذا و داروی شیراز درباره موارد مصرف، عوارض جانبی، منع مصرف، و مراقبت پس از تزریق سم بوتولینوم توضیح داد.

سم بوتولینوم یک نورو مودولاتور تزریقی است که از نوروتوکسین‌های تولید شده توسط باکتری " کلستریدیوم بوتولینوم" مشتق شده است.

سم بوتولینوم عضله اسکلتی را تضعیف یا فلج می‌کند. تزریق سم بوتولینوم در ابتدا برای موارد مصرف پزشکی مورد استفاده قرار گرفت و اکنون یکی از بیشترین روش ها یا عمل های درخواست شده در جوان سازی صورت است.

کارشناس  مرکز DPIC معاونت غذا و داروی شیراز گفت: استفاده آسان،‌ تهاجم اندك و تحمل خوب بیمار و خطرات بسیار كم آن از مزایای درمان با بوتاكس است و آن را تبدیل به یك جزء اجتناب ناپذیر از درمان های زیبایی كرده است كه به تنهایی یا در تركیب با جراحی و تزریق ژل و چربی و جوانسازی با لیزر به كار می رود. درمان و تزریق درست آمپول بوتاكس یك علم و هنر است كه با استفاده از تكنیك دقیق تزریق به عضلات هدف، ایجاد عوارض را به حداقل می رساند. اگر تكنیك تزریق صحیح نباشد عضلات غیرهدف یا بافت های غددی اطراف تحت تاثیر قرار گرفته و باعث عوارض مانند افتادگی پلك، شل شدن پلك پایین، اشك ریزش، دو بینی، افتادگی پلك، شل شدن پلك پایین، اشك ریزش، دوبینی،‌ افتادگی ابروها و كاهش قدرت بستن چشم ها می شود. بهبود افتادگی پلك ها و ابروها گاهی تا 3 ماه طول می كشد.

وی افزود :كبودی موضعی گذرا، خشكی چشم، دو بینی و افتادگی صورت و لبخند نامتقارن از دیگر عوارض نادر و گذرای بوتاكس است. واكنش های آلرژیك به بوتاكس گزارش شده كه بسیار نادر است. در كشور ما بیشترین عوارض ناشی از تزریق بوتاكس شامل استفاده از مواد ارزان و غیر مجاز و تزریق توسط افراد غیر مجاز و غیر متخصص و آموزش ندیده، از جمله در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی و...، است. افراد زیادی از طریق تبلیغات اینترنتی و پیامك و ایمیل و شبكه های اجتماعی، به سمت مراكز غیر مجاز از جمله آرایشگاه ها و سالن های زیبایی كشانده شده و توسط افراد غیر متخصص پوست و آموزش ندیده، داروی غیر استاندارد و ارزان برای بیماران تزریق می گردد.

وی در پایان گفت: تزریق سم بوتولینوم یک روش تقریبا امن برای بهبود نقایص آرایشی است، اما اثرات سم بوتولینوم موقت است و عملکرد عضلانی معمولا ظرف چند ماه به مرحله اولیه باز می‌گردد.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

سم بوتولینوم عضله اسکلتی را تضعیف یا فلج می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.