قاضی زاده هاشمی در مراسم نشست جمع‌بندی کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیر واگیر؛

کاهش بیماری‌های غیرواگیر‌ و افزایش طول عمر انتظار مردم از دولت دوازدهم

وزیر بهداشت گفت: برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر‌ برنامه‌های زیادی داریم‌ که یکی از آنها طرح تحول نظام سلامت است.

کاهش بیماری‌های غیرواگیر‌ و افزایش طول عمر انتظار مردم از دولت دوازدهمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت‌ صبح امروز در مراسم نشست جمع‌بندی کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیر واگیر که در ساختمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: علت جمع شدن ما و برگزاری این نشست این است که بیش از 80 درصد مرگ‌ و میرهای‌ ایرانیان‌ بخاطر بیماری‌های غیرواگیر‌ است و ما باید با همفکری‌ و تلاش‌ این میزان را در کشور کاهش دهیم‌.

 وی بیان کرد: در طول دولت یازدهم طرح‌های مختلفی برای کل کشور پیش‌بینی‌ کردیم تا طرح ایراپن‌ کم خطا باشد و ما آن را در 4 شهر به مرحله اجرا در آوردیم‌ و سازمان جهانی بهداشت نیز این طرح را ارزیابی‌ و گزارشی‌‌ ارائه داده است.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه‌ سازمان جهانی بهداشت وسیله‌ای است تا ما به کمک مردم برای کاهش میزان مرگ و میر بر اثر بیماری غیرواگیر‌ بیاییم، افزود: وقتی که گزارش عملکرد نمایندگان سازمان جهانی بهداشت را شنیدم انتظار نداشتم که این طرح به نحو مناسبی اجرایی شده باشد و فکر می‌کردم که اشکالات زیادی در شروع این برنامه وجود داشت اما تعهد عالی نظام جمهوری اسلامی برای توجه به پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر‌ آن هم در سطح عالی یکی از محسنات‌ انجام این طرح است و این مسئله نشان‌ دهنده درست بودن هدفگذاری‌ و اولویت‌بندی‌ ما در اجرای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر‌ و بخصوص در مورد بیماری سرطان است.

 هاشمی با بیان اینکه طرح کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر‌ و سرطان قابل افتخار برای کشور در منطقه و جهان است، ادامه داد: در کشورمان ارتباط بین دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی بسیار خوب است و دانشگاه‌ها و همچنین حوزه سلامت با یکدیگر‌ ادغام‌ یافته و ما سعی می‌کنیم تا اشکالات را که در قالب‌ 7 پیشنهاد به ما ارائه شده به حداقل برسانیم و در همان مسیر درست‌ حرکت کرده و از تجربه دوستان در سطح بین‌المللی‌ استفاده کنیم.

 وی عنوان کرد: تعهد دولت دوازدهم در ادامه طرح تحول و پیشرفت خدمات بهداشتی است و تغییراتی که در وزارت بهداشت در سطح معاو‌نان و رؤسای دانشگاه‌ها انجام می‌شود در جهت تأمین همین هدف یعنی ادامه طرح تحول نظام سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر‌ است و ما در این خصوص برنامه‌های مفصلی‌ داریم تا به لطف خداوند آنها را اجرا کنیم.

وزیر بهداشت تأکید کرد: مجمع سلامت در استان‌ها به کمک استانداران و مسئولان ذیربط‌ برگزار می‌شود و این کار در سطح کشور با حضور شخص رئیس جمهور در 2 نوبت در سال و حضور 9 وزیر‌ ذیربط برگزار می‌شود که همکاری بین بخشی‌ در این خصوص زیاد است.

 وی با بیان اینکه علاوه بر ستاد در سراسر کشور کمیته پیشگیری از بیماری‌های غیر‌واگیر و در سطح استان‌ها تشکیل و برنامه ماهانه‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: بدون تردید مردم در پایان دولت دوازدهم از ما می‌پرسند که چقدر طول عمر را افزایش داده و معلولیت‌ و بیماری‌های غیرواگیر‌ را کاهش داده‌ایم و همه این تلاش‌ها در این است که در طول 4 سال آینده کارنامه‌ قابل قبولی از دیدگاه مردم داشته باشیم که به نظرم پایش و مانیتورینگ‌ این طرح مهم است زیرا در قبال هزینه‌ای که مردم از جیب مانند پرداخت مالیات می‌پردازند باید نتیجه‌ آن را به بهترین نحو ببیند.

هاشمی افزود: شاخص‌ها و طرح تحول باید طوری باشد که هزینه‌ها از نظر مردم و نمایندگان قابل قبول باشد و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت ناظر مردم بوده تا ما این مسیر را در کوتاهترین‌ و کم هزینه‌ترین طی کنیم و من خوشحالم‌ که در طول 4 سال آینده‌ کمک حال ما هستند.

 وزیر بهداشت یادآور شد: من امیدوارم امانتدار‌ خوبی باشیم و در طول این مسیر کم اشتباه عمل کرده تا منجر به سلامت و طول عمر مردم شویم.

 انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاکر ا م
۱۱:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
ازوزیرمحترم جناب آقای هاشمی ، استدعی داریم

برای تراریخته هاهم تدبیری بیندیشند ومردم راازنگرانی برهانند
Iran (Islamic Republic of)
شاکر ا م
۱۱:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
ازوزیرمحترم جناب آقای هاشمی ، استدعی داریم

برای تراریخته هاهم تدبیری بیندیشند ومردم راازنگرانی برهانند
Iran (Islamic Republic of)
شکوری اسنقی روستایی
۰۹:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
ضمن عرض سلام وادب واحترام
وخداقوت وآرزوی توفیق الهی به مسئولین زحمتکش وصادق ودلسوز تقاضامنداست
به طب سنتی بیشتربهاداده شود تاازسم هاکمتراستفاده شود یک روستایی
Iran (Islamic Republic of)
شکوری اسنقی روستایی
۰۹:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
ضمن عرض سلام وادب واحترام
وخداقوت وآرزوی توفیق الهی به مسئولین زحمتکش وصادق ودلسوز تقاضامنداست
به طب سنتی بیشتربهاداده شود تاازسم هاکمتراستفاده شود یک روستایی
آخرین اخبار