ابوالقاسم طالبی در همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج:

تقدیم جایزه حامد بهداد به شهید حججی باید برجسته شود

کارگردان یتیم‌خانه ایران گفت: وقتی حامد بهداد جایزه‌اش را به شهید حججی تقدیم می‌کند، باید خبرش را تکثیر کنیم.

تقدیم جایزه حامد بهداد به شهید حججی باید برجسته شودبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از ضیاءالدین درّی کارگردان سریال «کیف انگلیسی» و ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به مناسبت سالروز مبارزه با استعمار انگلیس، در لانه جاسوسی برگزار شد.

در این مراسم، ابوالقاسم طالبی کارگردان «یتیم‌خانه ایران» بعد از دریافت لوح یادبودش گفت: آقایان و خانم‌ها ما انقلابی هستیم؛ ما نه اصولگراییم و و نه اصلاح‌طلب. ما بچه‌های انقلاب هستیم. بنابراین وقتی حامد بهداد جایزه‌اش را به شهید حججی تقدیم می‌کند، باید خبرش را تکثیر کنیم و تمام واکنش‌ها را در این زمینه باید رسانه‌ای کنیم. ما انقلابیون فقط به انقلاب مدیون هستیم و نه هیچ کس دیگری.

سید ضیاء الدین دری نیز بعد از مراسم تجلیل گفت: مبارزه علیه استعمار فکری زیرکانه بود که امام خمینی (ره) با پرچم امام حسین انجام داد. ما باید حواسمان نسبت به استعمار باشد.

همچنین در این مراسم، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به طور قطع وجه مشترک همه شهیدان مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان خداست. ما به شهیدان‌مان مباهات می‌کنیم و یکی از دلایل آن ایستادگی در برابر دشمن است که رهبری از آن با عنوان جهاد کبیر یاد کرده‌اند.

سردار غیب‌پرور اظهار داشت: کدام دشمن؟ آنهایی که مقابل اسلام ایستاده‌اند. وقتی صحبت از خباثت‌های دشمنان انقلاب می‌کنیم متوجه بسیاری از چیزها می‌شویم؛ از جمله دشمنی آنها با آزادگان و مسلمین جهان. در دوران پهلوی دوم تا امروز آنچه را می‌توانستند از توطئه و خباثت در حق ما انجام داده‌اند. ترور، محاصره و جنگ کارهایی بود که انجام دادند، از کدام این موارد کم گذاشتند!؟ آنها با ترور، بهترین‌های ما را گرفتند اما شهادت این افراد بهترین درها را برای ما گشود. جنگ را چه کسی پشتیبانی کرد؟! آیا کسی شک دارد که داعش و گروه‌های تکفیری زاییده آمریکایی‌ها هستند؟! آیا ما شک داریم که جنایت‌های امثال داعش حاصل خباثت آمریکا است؟! و البته قبل از آمریکا انگلیسی‌ها هستند که به حق لقب روباه به آنها داده شد. کدام سرزمین است که از نفوذ استعماری انگلستان در امان بوده باشد؟

 

سردار غیب پرور: شهید حججی یک تنه انقلاب آفرید

وی افزود: دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی دو مقوله جدا از هم است. گاهی دشمن را می‌شناسیم اما اقدام عملی نمی‌کنیم که نمونه‌اش را داریم. دشمن‌ستیزی سخت است. آنجایی که حق را تشخیص دهید و پایش بایستید، سخت است. باید پایش ایستاد. شهید حججی چه کرد؟ یک تنه انقلاب آفرید. مانند آن شهید بزرگوار هم کم نداریم. بعد از شهادت او چه موجی به راه افتاد؟ این یعنی دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی.

سردار غیب‌پرور در ادامه با اشاره به اینکه رسانه ها باید دشمن ستیزی را سرلوحه خود کنند، گفت: خوشحالم که خبرنگاران بسیجی در جبهه انقلاب حضوری تاثیرگذار دارند. هر کسی باید به اندازه خودش حقش را نسبت به انقلاب که تحفه‌ای است از جانب خدا، انجام دهد. یکی در خط مقدم است؛ یکی قلم در دست دارد و دیگری در لباس معلم است و دیگری تریبونی حساس در اختیار است. همه ما بابد در این مسیر گام برداریم.

سردار محمدرضا نقدی، رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین هم در این مراسم گفت: آمریکا و انگلیس رکن فتنه گری در منطقه و کشور‌ها هستند‌. تا زمانی که استعمار از بین نرود و غده سرطانی صهیونیسم، در منطقه نابود نشود دردها ادامه دارد و ما کماکان مرگ‌ها را می‌گوییم. فقط هم شعار نمی‌دهیم و مقابل استعمار می‌ایستیم.

در ادامه نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج هم اظهار داشت: برخی می‌گویند چرا باید مثلا من بروم سوریه به عنوان مدافع حرم؛ کشته شوم که سایرین لذت ببرند! این یک نوع تفکر است اما تفکری دیگری هم داریم. تفکری که می‌گوید، من بروم شهید شوم تا مردمی که دوستشان دارم، در آرامش زندگی کنند. نگاه‌ها متفاوت است اما نگاه دومی برگرفته از مودت است. مبارزه با ظلم یک نوع عشق است. ما حتی در مبارزه با ظالم فحاشی و تجاوز نمی‌کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار