لزوم توجه به مساله اقتصادی کشت کلزا

سرپرست اداره جهاد کشاورزی ایذه گفت: مساله اقتصادی کشت کلزا و تاثیرات مهمی که محصول در خاک منطقه دارد لازم است کشاورزان منطقه به این علت تشویق شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز هنرمندیان، سرپرست اداره جهاد کشاورزی ایذه بیان داشت: با توجه به مناسب بودن قیمت فروش کلزا و همچنین تاثیر این گیاه بر خاک لازم است ‌کشاورزان ایذه‌ای به کشت این محصول روی آورند.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای ایذه در دامداری و زنبور داری و باغ داری ۱۸ طرح در این زمینه‌ها در هفته دولت افتتاح شد.
هنرمندیان افزود: بهره‌برداری طرح پرواربندی ۱۰۰ راس گوسفند، ۱۰ طرح آبیاری تحت فشار با توجه به خشکسالی کشور و اهمیت صرفه‌جویی در دستور کار قرار و این طرح در هفته دولت در ایذه صورت گرفت.


سرپرست اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: طرح طرح آبیاری قطره‌ای در این منطقه باعث می‌شود که راندمان کار تا ۷۵ درصد برسد که می‌تواند باعث ایجاد شغل و تولید باشد و این در حالی ست که در طرح آبیاری سنتی ۳۰ درصد راندمان وجود داشت.


هنرمندیان: با توجه به اینکه کشاورزان برای حرفه خود نیازمند فراگیری مطالب علمی جدید هستند به منظور ارتقا سطح علمی و فنی آن ها کلاس‌های مختلفی برگزار شد و آموزش‌های لازم داده شد.


وی بیان داشت: به منظور بهره‌مندی کشاورزان از تسهیلات بانکی صدور کارت و گواهی پایان دوره به شرکت کنندگان دراین کلاس‌ها انجام شد.
هنرمندیان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از ملزومات ساخت روغن در کشور از خارج از کشور تهیه می‌شود گفت: با توجه به مساله اقتصادی کشت کلزا و تاثیرات مهمی که محصول در خاک منطقه دارد لازم است کشاورزان منطقه به این علت تشویق شوند.


انتهای پیام/م

کشت کلزا در ایذه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار