سرپرست شهرداری اردبیل،

شانزدهمین همایش آئینی استقبال از محرم در اردبیل برگزار می شود

سرپرست شهرداری اردبیل گفت: شانزدهمین همایش آئینی استقبال از محرم در روز ۲۵ شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت سیفی، سرپرست شهرداری اردبیل در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم استقبال از محرم در اردبیل افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده شانزدهمین همایش آئینی استقبال از محرم در روز 25 شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود.

وی از تجلیل از پیرغلامان سینی در این همایش خبر داد و گفت: در این مراسم معنوی و مذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، عزاداران محلات ششگانه اردبیل، پیرغلامان حسینی و مردم متدین و حسینی اردبیل حضور می‌یابند و به استقبال ماه محرم می‌روند.

سرپرست شهرداری اردبیل با بیان اینکه این همایش به همت شهرداری و شورای شهر اردبیل تدارک دیده شده است، افزود: در 15 دوره گذشته که این همایش در اردبیل برگزار شده حضور مردم حسینی اردبیل در این مراسم بسیار پرشور و کسترده بود که با توجه به این امر برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم این مراسم را به نحو شایسته و مناسبی برگزار کنیم.

سیفی ترویج فرهنگ تشیع و احیای آئین‌ها و مراسم سنتی و اصیل عزاداری ماه محرم اردبیل را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد و تصریح کرد: پرهیز از خرافات، احیای سنت‌های عزاداری، تبیین فلسفه ایثار و از خودگذشتگی و تلاش برای الگودهی به جوانان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی با دعوت از عموم شهروندان اردبیلی برای شرکت در این مراسم معنوی بیان کرد: حفظ و گسترش فرهنگ محرم و عاشورا وظیفه تمامی شیعیان بوده که برگزاری این برنامه نیز در همین راستا و برای اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه عاشورا و کربلا برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ح

همایش استقبال از محرم در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.