فرمانده عملیات مشترک عراق از روند آمادگی برای آغاز عملیات به جهت آزادسازی الحویجه خبر داد.

آمادگی برای آزادسازی  به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روز جمعه هفته گذشته نیروهای ارتش عراق آماده تکمیل آزادسازی منطقه الحویجه از لوث تروریست‌های تکفیری داعش شدند و واحدهای نظامی خود را به این منطقه اعزام کردند. 

به نقل از المیادین عملیات "قادمون یا الحویجه" توسط واحدهای نظامی عراق با مشارکت پلیس فدرال عراق به منظور آزادسازی مناطق تحت سیطره داعش شکل گرفت.

یارالله فرمانده عملیات "قادمون یا تلعفر" درباره سناریوی عملیاتی و اقداماتی که برای آزاد سازی "تلعفر" و "العیاضیه" انجام شد، جلساتی نظامی را به منظور آزاد سازی الحویجه برگزار کرد.

عناصر تیپ نهم و دهم به منظور بازپس‌گیری شهر و ساحل الایسر در منطقه شرقاط،  از القیاره به طرف کنعوص حرکت کردند.

فرمانده عملیات مشترک عراق از روند آمادگی برای آغاز عملیات به جهت آزادسازی الحویجه خبر داد.

جنگنده های عراقی مواضع داعش در شهرستان الحویجه واقع در جنوب غربی کرکوک را بمباران کردند و یک منبع محلی از رو به پایان بودن کار داعش در این منطقه خبرداد.

نیروهای ارتش عراق پس از آزادسازی و سیطره ی کامل بر تلعفر و العیاضیه و خروج نیرو های داعشی از این مناطق موفق شدند تا به طور کامل  این مناطق را تحت کنترل خود درآورند.

عناصر گروهک تروریستی داعش از ترس آغاز عملیاتی جدید در الحویجه به همراه خانواده هایشان از الحویجه فرار کردند و بیشتر سرکرده های داعش از مناطق "العباسی" و "الریاض" به طرف رشته کوه های "حمرین" و "الجزیره" واقع در استان صلاح الدین گریختند.

اکنون عناصر داعش قسمت هایی از استان صلاح الدین و الانبار را محل استقرار خود قرار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار