دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می کند

دانشگاه صنعتی اصفهان، میزبان سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات وکاربردهای آن

سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن ۲۸ و۲۹ آذرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر این رویداد علمی با اعلام خبر فوق گفت: امروزه شتابگرهاي ذرات از پيشرفته‌ترين دستاوردهاي علمي و فناوري است كه در شاخه‌هاي مختلف علوم، فناوري و پزشكي کاربرد دارند به‌طوري كه نياز به ساخت و ارتقاء فناوري شتابگرها در ابعاد و رده‌هاي مختلف انرژي و براي ذرات گوناگون رو به افزايش است.

دکتر سیدظفراله کلانتری، افزود: خوشبختانه بيش از يك دهه است كه در ایران نيز فعاليت‌هاي مناسبی برای ساخت و توسعه شتابگرهاي ذرات آغاز شده و مطالعات قابل توجهي در زمينه‌هاي اصول فيزيكي و اساس كار انواع شتابگرها، روش محاسبات و استفاده از نرم‌افزارهاي ويژه طراحي وسايل و قطعات شتابگرها و بررسي دينامك باريكه ذرات در كنار گسترش فناوري‌ها و ساخت دستگاه‌هاي مرتبط، توسط گروه‌هاي پژوهشي در مراكز تحقيقاتي مختلف و دانشگاه‌ها انجام مي‌گيرد.

وی با اشاره به ويژگي بين رشته‌اي اين دانش، گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي در زمينه‌هاي نظري، محاسباتي، ساخت و كاربردهاي شتابگرها و از سوی دیگر نياز كشور به شتابگرها در زمينه‌هاي مختلف را از ضرورت های برگزاري این کنفرانس عنوان کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان، گردآوری پژوهشگران و متخصصان اين حوزه به منظور به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی و تجربيات خود در زمينه شتابگرها،ايجاد فرصت براي همكاري بين گروه‌هاي تحقيقاتي، آشنایی بیشتر دانشجویان با پژوهش‌ها و پژوهشگران اين زمينه تحقیقاتی و كمك به گسترش و پيشرفت شتابگرها حول محورهای این کنفرانس را از اهداف برگزاری این رویداد علمی بیان کرد.

دبیر سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن با اشاره به محورهای اصلی این کنفرانس، تصریح کرد: فیزیک شتابگرها، طراحی و ساخت انواع شتابگرها و تجهیزات مرتبط و کاربرد شتابگرها در علوم، صنعت و پزشکی، محورهای اصلی سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن می باشد.

کلانتری، اضافه کرد: علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنفرانس، تا 20 مهرماه فرصت دارند تا به نشانی http://psi.ir/farsi.asp?page=iranpac2017 مراجعه نمایند.

گفتنی است: كنفرانس ملی دوسالانه شتابگرهاي ذرات و كاربردهاي آن، 28 و 29 آذرماه سال جاری با همكاري انجمن فيزيك ايران به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م 

 

برگزاری سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات وکاربردهای آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.