نوبخت مطرح کرد؛

لزوم تغییر ترکیب‌ شورای عالی بیمه/ اختصاص مالیات بر ارزش افزوده‌ به حوزه سلامت

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به لزوم تغییر ترکیب‌ شورای عالی بیمه گفت: مالیات بر ارزش افزوده‌ کالاهای مضر به حوزه سلامت اختصاص یابد.

لزوم تغییر ترکیب‌ شورای عالی بیمه/ اختصاص مالیات بر ارزش افزوده‌ به حوزه سلامتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نوبخت‌ رئیس کمیسیون بهداشت مجلس صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه‌ مدیر سازمان بیمه سلامت که در ساختمان مرکزی این بیمه برگزار شد، اظهار کرد: موضوع برنامه ششم توسعه‌ و تغییر نگرش در سیاست‌های وزارت بهداشت و کمیسیون ذیربط‌ یکی از برنامه‌های مهم مجلس بوده است که تأمین سلامت آحاد مردم‌ همراه با جهت‌گیری انقلاب اسلامی و فرمایشات رهبری مبنی بر سالم بودن فرد‌، همچنین بسترسازی‌ از ضرورت های تأمین توسعه پایدار کشور است.

وی بیان کرد: تعویض‌ مدیریتی به دانشگاه‌ها بنا بر ضرورت در حال انجام است که بیمه سلامت در یک برهه‌ تاریخی قرار گرفته و خوشبختانه ما در مجلس از لحاظ قانون هیچ کمبودی‌ نداریم و فرمایشات رهبری را در ابلاغ سیاست‌های حوزه سلامت به دقت انجام می‌دهیم.

نوبخت‌ ادامه داد: تولیت‌ نظام سلامت و وضع قانون در این خصوص را مورد توجه قرار می‌دهیم‌ و به نظرم بیمه یک مسئله مهم است و باید هر پولی صرف سلامت مردم شود و تأمین سلامت مردم بسیار سنگین است به طوریکه در برخی از کشورهایی که ادعای حقوق بشری‌ می‌کنند برای برخی عمل‌های جراحی و حتی پیوند اعضا‌ به خاطر گران بودن هزینه‌ها بیماران را رها می کنند، اما ایران با منابع محدود کارهای خیرخواهانه‌ خوبی را به خصوص در بخش‌ پیوند اعضا که هزینه‌بر است انجام داده که در این امر خیر‌ من از مسئولان و سازمان‌های ذیربط می‌خواهم در این زمینه به ما کمک کنند زیرا این کار با منابع مالی محدود انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در سال 73 که بیمه سلامت تأسیس شد شورای عالی بیمه‌ دستورالعملی‌ را در آن زمان با توجه به مقتضیات‌ آن موقع تدوین کرده بود که به نظرم الان باید با توجه به شرایط، ترکیب عوض شود تا کارها با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

نوبخت‌ تأکید کرد: جایگاه سلامت که نقطه استراتژیک‌ این حوزه محسوب می‌شود باید به درستی‌ کارهایش انجام شود و از منابع پایدار‌ استفاده بهینه شود، همچنین برای کالاهای مضر مانند دخانیات مالیات ارزش افزوده در نظر گرفته تا پولش به حوزه سلامت برگردد.

انتهای پیام/

مالیات بر ارزش افزوده‌ به حوزه سلامت اختصاص یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار