آغاز مرمت آرامگاه گمنام بسطام

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت : مرمت آرامگاه گمنام در مجموعه تاریخی بسطام آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حامد عادل سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت : لایه برداری اندود گچ قبلی، تعمیر لکه‌های فرسوده و اجرای اندود گچ جدید از جمله فعالیت‌های در دست انجام برای مرمت این آرامگاه است.


وی در رابطه با این آرامگاه گفت: در ضلع غربی امامزاده محمد بسطام، گنبدخانه ای واقع شده كه به سرداب یا گنبد گمنام شهرت دارد.


سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان با اشاره به اینکه فضای داخلی این اثر گچ اندود است، افزود: كتیبه ای گچی با خط نستعلیق در این بنا قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط بانوان از این محل استفاده می‌كنند، گفت: مقبره گمنام را باستان شناس فقید "شهریار عدل"، گنبد گمنام و در جایی گنبد ایلخانی نامیده است.


گفتنی است ، آرامگاه گمنام در مجموعه تاریخی بسطام واقع شده و قدمت آن به دوره ایلخانی بر می‌گردد و گنبد این بنا در دوره قاجار احداث و از آن زمان به بعد بارها مورد مرمت قرار گرفته است.


شایان ذکر است ، در داخل این بنای چهارگوش یک مقبره وجود دارد که مشخصات صاحب آن در دست نیست و بر این اساس به آرامگاه گمنام مشهور شده است.


انتهای پیام / ه


جزئیات مرمت آرامگاه گمنام در مجموعه تاریخی بسطام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار