مدیر کل افتصاد ودارایی استان همدان ؛

بدنبال جذب سرمایه گذار خارجی هستیم

مدیر کل افتصاد ودارایی استان همدان با اشاره به اینکه همدان ظرفیتها و پتانسیلهای فراوانی در حوزه های مختلف دارد گفت: ما بدنبال جذب سرمایه گذار در این بخش هستیم.

بدنبال جذب سرمایه گذار خارجی هستیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  ناصرمحمودی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه بااشاره به اینکه 70 درصد کارما فرما دربخش خصوصی فعالیت میکنند گفت: استان همدان 240 میلیارد تومان برای اجرای 6 طرح  جذب سرمایه گذارخارجی داشته است و تا کنون در این بخش خوب عمل کرده اما کافی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی استان در این بخش 136 میلیارد تومان است اظهار داشت:13 طرح برای سرمایه گذاری مجوز صادر شده و یا در حال اخذ مجوز هستند و 6 طرح دیگر نیز به بهره برداری رسیده اند.

مدیر کل افتصاد ودارایی به کشورهایی که در استان سرمایه گذاری کرده اند اشاره کرد وگفت: کشورهای عراق ،استالیا ،المان،امریکا ،کره جنوبی ،کانادا، ترکیه ،هلند، دانمارک از جمله کشورهای خارجی هستند که امادگی سرمایه گذاری در استان را اعلام کرده اند.

محمودی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار اولویت اول وزارت اقتصاد است خاطرنشان کرد: استان همدان  با جهاد کشاورزی و شرکت های خدمات رسان مشارکت داشته  تا بتواند فرایند سرمایه گذاری را بهبود بخشد و در بخش اشتغال تاثیر گذار باشد.

وی به فرار مالیاتی اشاره کرد وافزود:در این زمینه نیز کار گروهی با مشارکت دستگاهای مر بوطه راه اندازی کردیم و در راستای اجرای فرار مالیاتی هم اقدامات و عملکرد خوبی ارائه داده شده است.

مدیر کل افتصاد ودارایی افزود: در بخش نظارت مالی وخزانه داری هم اقدامات خوبی بر اساس شاخصه های وزارت اقتصاد انجام شده است و استان همدان در این زمینه  نیز رتبه چهارم را درکشور کسب کرده است.

محمودی ادامه داد:در تلاش بودیم درفضای همدلی وهم افزایی فعالیت کنیم و تاکنون هم بعنوان دستگاه برتر دراستان شناخته شدیم و امسال هم در جشنواره شهید مطهری رتبه برتر را به خود اختصاص دادیم.

انتهای پیام/ج

ظرفیت بالای استان همدان در جذب سرمایه گذار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.