قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در سنندج عنوان کرد:

تکمیل 56 درصد واحدهای مسکن مهر کشور در دولت یازدهم

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت:در دولت یازدهم تا به امروز بالغ بر 900 هزار واحد مسکن مهر را تکمیل و تحویل مردم داده‌ایم که این آمار چیزی حدود 56 درصد کل پروژه‌های تحویل داده شده است.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمداصغری‌ مهرآبادی  صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه مسکن مهر دارایی سنندج در جمع خبرنگاران گفت: با تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، بخش عمده‌ای از پروژه‌های مسکن مهر کشور را امسال به بهره‌برداری خواهیم رسید.

وی افزود: البته این بجز پروژه‌هایی است که بدون متقاضی هستند و یا پرونده آنها در دادگاه‌ است اما مسأله ما تحویل واحدها است چون ساخت واحد مشکل را حل نمی‌کند و ما باید امکانی را فراهم کنیم که مردم بتوانند در واحدهای خود مستقر شوند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اذعان داشت: برای تحقق این مهم نیاز به همکاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان دارد و امیدواریم با همکاری جدی آنها بتوانیم هرچه زودتر این واحدها را به صورت کامل تکمیل و تحویل متقاضیان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم با همکاری مسوولان استانی و همکاران راه و شهرسازی و بانک‌های عامل در سطح کشور شاهد بهره‌برداری کامل پروژه‌های مسکن باشیم و پرونده این طرح بسته شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در ادامه با اشاره به اینکه در این دولت تا به امروز بالغ بر 900 هزار واحد مسکن مهر را تکمیل و تحویل مردم داده‌ایم، گفت: این آمار چیزی حدود 56 درصد کل پروژه‌هایی است که تحویل مردم داده شده است.

وی تصریح کرد: ما از 2 میلیون و 200 هزار واحدی که کل پروژه‌های مسکن مهر است تا امروز بالغ بر یک‌میلیون و 960 هزار واحد را به اتمام رسانده‌ایم ولی به دلیل اینکه برخی از این پروژه‌ها خدمات زیربنایی آن تمام نشده است نتوانسته‌ایم تحویل بدهیم.

300 هزار واحد مسکن مهر آماده در سطح کشور تحویل داده نشده است

مهرآبادی گفت: در حال حاضر حدود 300 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور علی‌رغم اینکه تمام شده است اما به دلیل مشکلاتی از جمله نبود مدرسه تحویل متقاضیان نشده است.

وی گفت: ما از نظر ساخت واحدهای مسکن مهر خیلی جلو هستیم برای که انتظار داریم وزارت نیرو در مورد خدمات روبنایی وزارت آموزش و پرورش کمک کنند تا این واحدهای آماده تحویل مردم شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی تنها متولی مسکن مهر نیست و همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی باید در این راستا رسالت خود را انجام دهند.

وی اذعان داشت: کل پروژه‌های باقیمانده مسکن، بجز تعدادی پروژه معدود که پرونده قضایی یا معارض دارند، مابقی تا پایان امسال به بهر‌برداری می‌رسد.

مهرآبادی با بیان اینکه در حال حاضر 110 هزار واحد مسکن مهر در کل کشور متقاضی ندارد، گفت: راه‌های متعددی برای واگذاری این واحدها انجام گرفته است.

تاکنون 35 هزار واحد مسکن مهردرکردستان به بهره برداری رسیده است

در استان کردستان سهم مسکن مهر 38 هزار و 800 واحد بود که تاکنون 35 هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کردستان 3 هزار واحد از مسکن مهر باقی می‌ماند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال، جز پروژه فرابتن، این واحدها نیز به متقاضیان تحویل شود.

مهرآبادی در مورد پروژه مسکن مهر خبرنگاران کردستان نیز عنوان کرد: این پروژه مشکل حقوقی داشت که موضوع در دادگاه مطرح بوده و خوشبختانه خبرهایی به ما رسید که حل و فصل شده و به احتمال زیاد در سه ماهه اول سال 97 این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اذعان داشت: پروژه مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان کردستان تنها پروژه‌ای است که دیر شروع شد و به دلیل مشکل مدتی متوقف شد که ما از محل اعتبارات مسکن مهر به این پروژه کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.