امام جمعه بوشهر:

استان بوشهر در عرصه مراسم عزاداری حسینی صاحب سبک است

امام جمعه بوشهر گفت: مداحان و نوحه خوانان این استان با استفاده از آموزه‌های حسینی مراسم عزای سید و سالار شهیدان (ع) برگزار می‌کنند و در عرصه مراسم استان بوشهر عزاداری حسینی در ایران صاحب سبک است.

استان بوشهر در عرصه مراسم عزاداری حسینی صاحب سبک استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با بیان اینکه راه خدا همان راه حسین (ع) است اظهار داشت: خداوند متعال امام حسین (ع) را خلق کرد و این چنین معصوم قرار داد تا حماسه کربلای حسینی را رقم بزند تا نام اسلام همواره جاودان بماند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه سید و سالار شهیدان (ع) هدایت‌گر جامعه تا همیشه تاریخ است گفت: خداوند متعال مولود یک خانواده آسمانی را آفرید که خورشیدی برای هدایت جامعه بشری تا همیشه تاریخ همانند دین اسلام دین خاتم باشد.

امام جمعه بوشهر، قیام امام حسین (ع) را مصباح الهدى و سفینة‌النجاة دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) برای همه کشتی نجات است چراکه هر برنامه و مراسمی در جهت احیای نام، راه و حرکت امام حسین (ع) باشد یک مقوله الهی و عرشی است و سبب نجات انسان از آسیب‌ها و بلایای گوناگون می‌شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه انسان از دیرباز با نام و یاد امام حسین (ع)، اسلامی و اسلام با نام سیدو سالار شهیدان (ع) عجین شده خاطر نشان کرد:حسین بن على (ع) از زمره جاودانان از رهبران بزرگ بشریت است وسخن از این امام همام، سخن از ابدیت و همیشگى است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه حماسه حسینی یکى از شورانگیزترین حماسه‏‌هاى تاریخ بشریت است تصریح کرد: همه ساله نیرومندترین امواج احساسات میلیون‌ها انسان را در اطراف خود بر می‌‏انگیزد و مراسمى پرشورتر و هیجان انگیزتر از هر مراسم دیگر به وجود می‌آورد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه اسلام با قیام امام حسین (ع) جاودانه شد گفت: ارایه برنامه‌های پرمحتوا و پرجاذبه با حفظ اصالت‌های اسلام می‌تواند جامعه را به سمت هدایت حسینی جذب کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر ارائه برنامه پرمحتوا برای بی اثر شدن تهاجم نرم استکبار جهانی تصریح کرد: در شرایطی که جهان استکبار با تهاجم نرم در پی تخریب و انحراف ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام است برای بی اثر شدن این تهاجم باید بر اساس آموزه‌های حسینی برنامه‌هایی پرمحتوا در ایام شهادت سیدو سالار شهیدان ارایه شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر به سبک عزاداری استان بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه مراسم عزاداری حسینی در سطح ایران صاحب سبک پرجاذبه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری عزاداری حسینی در استان بوشهر را به عنوان جاذبه حسینی در کشور و جهان اسلام دانست و گفت: استان بوشهر با داشتن پیشینه تاریخی با شکوهی در عرصه مداحی و عزاداری حسینی دارای آموزه‌های بسیار مهمی در مراسم حسینی است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر مراسم حسینی در استان بوشهر، معرفت‌زا، محبت آور، بصیرت‌زا، معرفت‌آمیز و هدایت‌گر دانست و افزود: مردم استان بوشهر با عشق و علاقه قلبی و با شور و شعور در مراسم عزاداری حسینی شرکت می‌کنند که اکنون این مراسم مورد توجه همه مردم ایران و جهان اسلام قرار دارد.

انتهای پیام /پ

عزاداری حسینی  استان بوشهر، یک جاذبه حسینی  در کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.