مدیر مرکز شیرازشناسی خبر داد؛

افتتاح کتابخانه تخصصی شیرازشناسی در شیراز

نخستین کتابخانه تخصصی شیرازشناسی در شیراز افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  علی نیری مدیر مرکز شیرازشناسی گفت: سومین جشنواره شیرازشناسی از ۱۴ تا ۲۴ شهریورماه در شیراز برگزار می‌شود که افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی شیرازشناسی یکی از برنامه‌های آن است.

وی افزود: جشنواره شیرازشناسی با هدف معرفی تمامی ظرفیت‌ها و پیشینه شیراز از سال ۹۴ آغاز شده و امسال در عمارت شیرازشناسی که از بنا‌های تاریخی دوران قاجار است برگزار می‌شود.

نیری با بیان اینکه معرفی شیراز در قالب‌های مختلف براساس یک برنامه جامع است، اظهار داشت: برنامه کوتاه‌مدت ۳ ساله، میان مدت ۵ ساله و بلندمدت ۱۰ ساله برای اجرای این امر در نظر گرفته شده که در برنامه میان مدت و بلند مدت معرفی شیراز در سطح ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: در جشنواره‌های شیرازشناسی تمامی برنامه‌ها با محوریت شیراز است به طور مثال اگر برنامه درباره فرهنگ و آداب و رسوم است تنها درباره آداب و رسوم شیراز صحبت و برنامه اجرا می‌شود.

مدیر مرکز شیرازشناسی تصریح کرد: ۴۰ نشست تخصصی از ۱۴ تا ۲۴ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مرکز شیرازشناسی با حضور استادان دانشگاه و پژوهشگران عرصه شیرازشناسی برگزار می‌شود که شرکت مردم در این نشست‌ها رایگان است.

نیری از جمله محور‌های این نشست را، فرهنگ مردم، مشاهیر، شیراز قدیم، فضای شهری، کارآفرینی و گردشگری بومی و محلی عنوان کرد.

وی گفت: جشن شیرازی‌ها از جمله برنامه‌های جشنواره است که در هر شب از ساعت ۸ تا ۱۱ برگزار می‌شود که در این مدت افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی شیرازشناسی، رونمایی از سایت و دپارتمان شیرازشناسی در این برنامه انجام می‌شود.

مدیر مرکز شیرازشناسی افزود: برگزاری شب آوا‌ها و نوا‌ها و شب شعر شیراز با حضور شاعران و موسیقی‌دانان برتر شیراز، نمایشگاه هنر‌های از یاد رفته برای معرفی و آموزش ۱۰ رشته صنایع دستی شیراز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که در کنار آن ۳۰ غرفه صنایع دستی نیز به عرضه محصولات می‌پردازند.

نیری همچنین به برگزاری مسابقه خوراک‌های شیراز در باغ هنر این شهر اشاره کرد و اظهار کرد: بازی‌های بومی و محلی و برگزاری آئین‌های خاص شهر شیراز در مناسبت‌هایی، چون نوروز، رمضان، محرم و عروسی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
انتهای پیام/ر

سومین جشنواره شیرازشناسی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.