وزیر خارجه ترکیه: اروپا به وحشی‌گری و فاشیسم بازگشته است

وزیر امو خارجه ترکیه در سخنانی گفت اروپا به ارزش‌های دوره ماقبل جنگ جهانی دوم مثل وحشی گری، فاشیسم، خشونت و تعصب بازگشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را خواستار شد وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد اروپا به ارزش‌های قبل از جنگ جهانی دوم مثل «وحشی‌گری» بازگشته است.
 
 مولود چاووش اوغلو اعلام کرد « اروپا به ارزش های دوره ما قبل جنگ جهانی دوم مثل وحشی گری، فاشیسم، خشونت و تعصب » بازگشته است.
 
به علاوه، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای، سران سیاسی آلمان را به ترغیب « اسلام ستیزی » متهم و اعلام کرد ترکیه به اروپا در سال 2015  که به دلیل موج ورود آوارگان در سال 2015 با « هرج و مرج جدی » رو به رو بود، کمک کرد.
 
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان یکشنبه شب در مناظره تلویزیونی در آستانه انتخابات پارلمانی 24 سپتامبر اعلام کرد با توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا موافق است.
 
این موضع مرکل خشم آنکارا را برانگیخت. روابط میان ترکیه و آلمان، دو متحد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) با تنش شدید رو به رو است.
 
عمر چلیک، وزیر امور اروپایی ترکیه نیز از « عوام گرایی » رهبران سیاسی آلمان انتقاد کرد.
 
سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز از صدر اعظم آلمان به دلیل آنچه که «‌ تنگ نظری و عوامل گرایی » خواند انتقاد کرد.
 
روابط ترکیه و آلمان به ویژه بعد از کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 با تنش رو به روست.  آنکارا کودتا را به فتح الله گولن که در آمریکا زندگی می کند، نسبت می دهد و او این اتهام را رد می کند.
 
برلین از آن زمان از پاکسازی گسترده حکومت ترکیه بعد از کودتای نافرجام انتقاد و آنکارا را به زندانی کردن 11 شهروندان آلمانی به دلایل سیاسی متهم می‌کند. 
 
انتهای پیام/
 

ترکیه، اروپا را به وحشی‌گری و فاشیسم متهم کرد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
چی بگیم
آخرین اخبار