رئيس پارلمان ونزوئلا با رييس جمهور فرانسه ديدار کرد

رئیس پارلمان ونزولا روز دوشنبه با رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پارلمان ونزوئلا و مخالف نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور، روز دوشنبه بعد از دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه، کاخ ریاست جمهوری این کشور، در آغاز سفری دوره ای خود به اروپا، از حمایت فرانسه استقبال کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بورگس در پایان دیدار با رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد مکرون از مجمع ملی که ما آن را نمایندگی می کنیم، به طور کامل حمایت کرد و مشروعیت آن را به رسمیت شناخت. مکرون که در پایان این دیدار صحبتی نکرد، اخیرا از نیکلاس مادورو که مدت چهار ماه با تظاهرات اعتراضی برای درخواست استعفای وی مواجه است، انتقاد کرده است.
 
در این تظاهرات دست کم 125 نفر کشته شده اند. مکرون در اظهارات اخیر خود در هفته گذشته گفته بود ونزوئلا دیکتاتوری است که تلاش می کند بقای خود را حفظ کند. بورگس با اشاره به سخنان مکرون خاطر نشان کرد ابراز نگرانی مکرون به جامعه بین الملل درباره اوضاع ونزوئلا تاثیر گذار بود.
 
بورگس همچنین اعلام کرد در ابتدا مشکل ونزوئلا یک مشکل محلی بود و بعد منطقه ای شد که هم اکنون نیز جهانی شده است.
 
بورگس اعلام کرد برای یافتن راه حلی برای بحران اجتماعی و نهادی در ونزوئلا به امید پشتیبانی بین المللی است و برای همین منظور قرار است روز سه شنبه به مادرید، پایتخت اسپانیا برای دیدار با ماریانو راخوی، نخست وزیر این کشور عزیمت کند و روز چهارشنبه نیز برای همین منظور به برلین، پایتخت آلمان سفر خواهد کرد تا با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفتگو کند.
 
بعد از آلمان نیز رئیس پارلمان ونزوئلا برای دیدار با ترزا می، نخست وزیر انگلیس به لندن، پایتخت این کشور عزیمت خواهد کرد. بورگس درباره فاجعه انسانی که کشورش با آن مواجه است و نه برای خوردن چیزی هست، نه مردم حقوقی دارند و نه زندگی شایسته، هشدار داد. او مادورو را به تلاش برای جلوگیری از رسیدن کمک بین المللی به ونزوئلا متهم کرد
 
انتهای پیام/  
دیدار رئیس پارلمان ونزوئلا با مقامات اروپایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار