گرما زدگی کشت های تابستانه

عضو انجمن صنفی کشاورزان دزفول از گرمازدگی کشت های تابستانه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گرما زدگی کشت های تابستانهناصر نظرزاده، عضو انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: در سال جاری کشت تابستانه حدود 10 الی 15 روز به تأخیر افتاد و همچنین بعضی از کشت‌ها به دلیل گرمی هوا دچار گرمازدگی شدند و گیاهان نتوانستند رشد کنند.


وی بیان داشت: مرکبات شهرستان کمیاب‌ترین باغات از لحاظ ارگانیک هستند و باغات این شهرستان سالم‌ترین مرکبات در کشور است اما متأسفانه گرمی بیش از حد هوا خسارت شدیدی به مرکبات دزفول و شهرستان‌های همجوار زد.

نظرزاده افزود: ضروری است برای جلوگیری از بین رفتن این باغات ارزشمند، مسئولین وارد شوند و در این زمینه تخصصی‌تر اقدام و نیروهای خود را فعال کنند. باید همه تلاش کنیم تا این باغات را دوباره احیا کرد زیرا هیچ نوع آلاینده‌ای که به بدن آسیب برساند در آن‌ها وجود ندارد و از سالم‌ترین محصولات هستند. برای همین لازم است که این مرکبات به چرخه تولید برگردند وگرنه باغات مقرون به صرفه نخواهند بود.

عضو انجمن صنفی کشاورزان دزفول با بیان این‌که احیای باغات و مرکبات در اولویت است، گفت: امیدواریم نیروهای متخصص هر چه زودتر وارد عرصه احیای باغات شوند تا خسارت‌ها کاهش پیدا کند زیرا باغات خوزستان گنجینه ملی محسوب می‌شوند و از بین رفتن آن‌ها موجب ضعیف شدن اقتصاد استان خواهد شد.


وی بیان داشت: باغات خوزستان گنجینه ملی هستند و از بین رفتن این اراضی به دلیل گرمای هوا آسیب اقتصادی فراوانی به استان وارد می‌کند.

انتهای پیام/م

 آسیب رسانی گرما به محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.