امروز صورت گرفت؛

بهره برداری از پروژه ارتقاء كیفیت آب شرب جنوب تهران با حضور معاون اول رئیس جمهور

مرحله اول پروژه ارتقاء كیفیت آب جنوب تهران (طرح قمر بنی هاشم ع) با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

بهره برداری از پروژه ارتقاء كیفیت آب شرب جنوب تهران با حضور معاون اول رئیس جمهوربه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) همزمان با دهه ولایت، با همراهی سرپرست وزارت نیرو و استاندار تهران، طرح ارتقاء كیفیت آب شرب جنوب تهران را مورد بهره برداری قرار داد.

این پروژه بخشی از طرح رینگ آبرسانی پیرامونی شهر تهران است كه مطالعات آن در سال 90 انجام شده و شامل دو قسمت شرقی و غربی است كه قسمت شرقی با اجرای 6 كیلومتر خط انتقال و 2 مخزن ذخیره، آب سد ماملو (تصفیه خانه هفتم) را برای ارتقاء كیفیت آب شرب جنوب شرق تهران در مناطق جنوب بزرگراه بعثت و شهرك های مسعودیه، عسكریه، مسگرآباد، سلیمانیه و ... منتقل می كند.

قسمت غربی نیز بخشی از آب سطحی را از تصفیه خانه دوم واقع در منطقه كن (غرب تهران) با انتقال آب از طریق خط لوله ای به طول 20 كیلومتر و عبور از معابر اصلی و آزاد راه تهران ــ كرج ، جاده مخصوص و بزرگراه فتح و انتقال و دریافت آب از دو مخزن در منطقه تهرانسر به یافت آباد و جنوب غرب تهران منتقل می كند.

هدف از اجرای پروژه ارتقاء كیفیت آب شرب جنوب تهران انتقال آب سطحی تصفیه شده و جایگزینی با آب زیرزمینی به منظور ارتقاء كیفیت آب شرب ساكنان جنوب شهر تهران با جمعیتی بیش از 3.5 میلیون نفر است.

در این پروژه 26 كیلومتر خط انتقال در اقطار 2000، 1600، 1400 و 1200 میلیمتر و دو مخزن ذخیره و متعادل كننده به ظرفیت 75 هزار متر مكعب استفاده شده است.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر افتتاح پروژه ارتقاء كیفیت آب شرب جنوب تهران، 27 پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران با اعتباری بیش از 3000 میلیارد رال0 در قالب حفر چاه، خطوط انتقال آب، ایستگاه های پمپاژ، ایستگاه های تله متری، بازسازی و توسعه خطوط لوله آب و فاضلاب و نصب انشعاب فاضلاب نیز از طریق ویدئو كنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

افتتاح 27 پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران با اعتبار بیش از 3000 میلیارد ریال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار