بیانیه گروه ۷ در محکومیت آزمایش هسته‌ای کره شمالی

گروه هفت با صدور بیانیه‌ای در محکومیت آزمایش هسته‌ای کره شمالی، آن را چالشی مستقیم برای جامعه بین‌المللی دانست.

بیانیه گروه ۷ در محکومیت آزمایش هسته‌ای کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در گزارشی نوشت گروه هفت با صدور بیانیه‌ای آزمایش هسته‌ای کره شمالی را به شدت محکوم کرد.

متن بیانیه گروه هفت به شرح زیر است:

ما، رهبران گروه هفت، آزمایش جدید هسته‌ای کره شمالی را با شدیدترین لحن ممکن محکوم و با کشور‌های منطقه در ارتباط با پیامد‌های رفتار غیرمسئولانه پیونگ یانگ، ابراز همبستگی می‌کنیم.

کره شمالی، به عنوان تنها کشوری که در قرن بیست و یکم آزمایش‌های هسته‌ای انجام داده است، همچنان با نقض جدی، مکرر و ادامه‌دار قوانین بین‌المللی، جامعه جهانی را به چالش می‌کشد. این آزمایش‌های هسته‌ای اقدامات تحریک‌آمیز ناپذیرفتنی است که چالشی مستقیم برای جامعه بین‌المللی محسوب می‌شود.

پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی از جمله تولید و آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، به صورت فزاینده سبب ایجاد سطح جدیدی از تهدید برای صلح و ثبات بین المللی و رژیم منع اشاعه می‌شود. جدیدترین آزمایش هسته‌ای -با توجه به قدرت انفجاری آن- این چالش را به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

کره شمالی باید فورا و به طور کامل به همه قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند باشد و از همه برنامه‌های موشکی بالستیک و هسته‌ای خود به روشی کامل، قابل اثبات و غیر قابل برگشت، دست بکشد.

ما آماده تقویت هر چه بیشتر اقدامات با هدف دست یابی به این اهداف هستیم و قاطعانه از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود عمل کند و در چارچوب صدور قطعنامه‌ای جدید و موثر گام بر دارد که شامل در پیش گرفتن اقدامات قدرتمندانه‌تر می‌شود. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای تضمین اجرای مداوم جامع و سراسری قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، دو چندان کند و اطمینان حاصل کند که کره شمالی بر اساس قوانین بین‌المللی عمل می‌کند.

انتهای پیام/

گروه ۷ آزمایش هسته‌ای کره شمالی را محکوم کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار