رئیس شبکه بهداشت دیر:

۲۰ شورای بهداشت روستایی در شهرستان دیر فعال است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۲۰ شورای بهداشت روستایی در شهرستان دیر فعال است.

۲۰ شورای بهداشت روستایی در شهرستان دیر فعال استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل مقدس ظهر سه‌شنبه در نشست با کارشناسان واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: یکی از اهداف و کارکرد‌های مهم واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای فرهنگ سازی در راستای توسعه سلامتی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بیان کرد: زمانی برای متقاعدکردن صنوف عرضه مواد غذایی به بهسازی و کاشی کردن واحد صنفی خود با مشکل جدی روبرو بودیم که حتی در پاره‌ای موارد مجبور به اعمال قانون می‌شدیم. خوشبختانه با آموزش، پیگیری و همکاری مردم اینک این موضوع به عنوان فرهنگ نهادینه شده است و نه تنها آن‌هایی که با مواد غذایی سرورکار دارند بلکه همه صنوف بدون درخواست مامورین بهداشت محیط، خود اقدام به بهسازی و کاشی کاری مغازه‌های خود می‌کنند.

وی به نقش مردم در توسعه بهداشت محیط شهر و روستا اشاره کرد و گفت: رعایت اصول و مقررات بهداشت محیط یک نوع سرمایه‌گذاری است که سود آن عاید خود مردم می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر استفاده از توان و ظرفیت مردمی برای ارتقای سطح بهداشت محیط جامعه را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: زمانی که در کار‌ها از توان اجرایی و مشاوره مردمی استفاده شود پذیرش رفتار‌های بهداشتی راحت‌تر و ایجاد فرهنگ مطلوب سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

وی یکی از راهکار‌های بکارگیری و استفاده از توان اجرایی و مشاوره‌ی مردم را تشکیل شورای بهداشتی عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۲۰ شورای بهداشتی در سطح روستا‌های شهرستان دیّر فعال است که کار‌های عمده و زیر بنایی بسیار خوبی انجام داده‌اند.

انتهای پیام /پ

۲۰ شورای بهداشت روستایی در شهرستان دیر فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.