نگرانی سازمان ملل درباره اعمال‌ خشونت علیه مسلمانان روهینگیا

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از ادامه اعمال خشونت‌ علیه مسلمانان میانمار ابراز نگرانی کرد.

نگرانی سازمان ملل درباره اعمال‌ خشونت علیه مسلمانان روهینگیابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، «دنیا اسلام خان» سخنگوی این کمیساریا گفت: از ماه گذشته و آغاز خشونت در ایالت راخین در شمال میانمار حدود 123 هزار آواره وارد بنگلادش شده‌اند. این نهاد بین المللی به شدت نگران ادامه یافتن خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار است.

بر این اساس، بیش از سی هزار روهینگیایی در دو اردوگاه بنگلادش اقامت گزیدند و بسیاری دیگر در پناهگاه‌های موقت و روستاها پناه گرفته‌اند. تعداد نامشخصی هنوز در مرز سرگردان هستند.

روز (دوشنبه 13 شهریور) کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مقداری لباس، پلاستیک و کمک در اختیار این پناهندگان قرار داد.

اسلام خان در ادامه افزود: کمیساریا از نقش بنگلادش در این بحران تقدیر می‌کند و به ارتباط با مقامات این کشور برای ورود ایمن افرادی که از خشونت‌ها گریخته‌اند، ادامه خواهد داد. ثبت نام از افرادی که تازه وارد می‌شوند نهادهای کمک رسان را قادر می‌سازد فعالیت‌های خود را اولویت‌بندی کنند و کمک و مساعدت لازم را انجام دهند. با توجه به صدها آواره‌ای که هر روز وارد بنگلادش می‌شوند، دو اردوگاه موجود در مرز انفجار هستند و خویشاوندان آوارگان تازه وارد به ناچار از آنها پذیرایی می‌کنند. کمیساریا با مقامات محلی و شرکایمان برای تحویل کمک همکاری می‌کند. اکنون با ورود آوارگان نیاز به پناهگاه‌های اضطراری بسیار است. همکاری با مقامات محلی برای مطمئن شدن از رسیدن کمک به افراد نیازمند ضروری است.‌

انتهای پیام/

اعمال خشونت علیه مسلمانان میانمار ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار