معافیت عشایر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه در بند ب برای اولین بار عشایر کشور ازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده وعوارض معاف می شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  کرم علی قنداری  رئیس سازمان امور عشایر کشور در سفر به یاسوج گفت: سازمان عشایری به عنوان یکی از سازمان های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی تلاش می کند تا خدمات مورد نیاز این دسته از مردم را تامین کند و درآمد آنها را از محل گسترش تولید محصولات دامی افزایش دهد.

 رئیس سازمان امور عشایر کشور  با اشاره به صعب العبور بودن راههای عشایر در کشور گفت:طبق قانون برنامه ششم توسعه در بند ب برای اولین بار عشایر کشور ازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده وعوارض معاف می شوند که این گام مهمی در زمینه ی رفع چالش های این قشر است.

وی گفت: تامین نهاده های دامی عشایر و رفع نگرانی های عشایر در این زمینه همچنین پرداخت تسهیلات با سود 6 درصدی از دیگر گامهایی است که برای رفع مشکلات عشایر ارائه شد.

قندالی ابراز امیدواری کرد و گفت: امسال 200میلیارد تومان اعتبار از طریق منابع صندوق توسعه ی ملی برای پوشش دهی حداقل یک میلیون راس دام و کمک به زنجیره تولید گوشت قرمز اختصاص یابد.

رئیس امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:کهگیلویه وبویراحمد دومین استان از نظر جمعیت عشایری نسبت به جمعیت است.

علی پور با بیان اینکه عشایر استان 6درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند افزود: عشایر این استان دارای 181 طایفه، 6 ایل و 13 زیست بوم هستند.

بازدید از چند پروژه پمپاژ آب، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با خانواده های عشایر و تشکیل شورای عشایر از جمله ی برنامه های سفر رئیس سازمان امور عشایر کشور به یاسوج بود.

 

انتهای پیام/ش

پرداخت تسهیلات با سود 6 درصد به عشایر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.