روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد:

استفاده گروه تروریستی داعش از زنان در جنگ، ترفندی برای جبران کمبود نیرو

داعش برخلاف گذشته که بر نقش زنان به عنوان مادران و همسران جنگجویان تاکید می‌کرد، اکنون از زنان برای جنگ استفاده می‌کند.

استفاده داعش از زنان در جنگ، ترفندی برای جبران کمبود نیروبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت: گروه تکفیری صهیونیستی داعش به طور فزاینده زنان را به شرکت در جنگ تشویق می کند. زنان پیش از این، در جنگ مسلحانه این گروه شرکت نداشتند. با این حال، با توجه به این که تعداد زیادی از عناصر داعش در جنگ در رقه سوریه و موصل در عراق کشته شده اند، داعش شروع به استفاده از منابع دیگری مانند جنگجویان زن کرده است.

بر اساس تحلیل موسسه مشاوره حقوقی آی اچ اس مارکیت در انگلیس، کاهش جنگجویان مرد موجب شده است این گروه به دنبال جنگجویان زن در خط مقدم جنگ باشد.

گفته می شود اولین استفاده داعش از زنان در جنگ، در پایان عملیات موصل بوده است که داعش به شدت از بزرگترین و راهبردی ترین منطقه تحت کنترل خود دفاع کرد.

داعش به ارزش فرستادن زنان برای حملات انتحاری پی برده است زیرا به علت فرهنگ محافظه کارانه عراق، زنان به ندرت برای داشتن مواد منفجره بازرسی می شوند.

مجله آنلاین داعش با نام «رومیه» مطالبی منتشر کرد که پیام های قبلی خود را درباره نقش زنان تغییر داده و بر اهمیت نقش زنان تاکید کرده است. در همین حال، مقامات اروپایی اخیرا اذعان کردند که خطر شبه نظامیان زن را در اروپا و نقشی که ممکن است در زمان بازگشت از مناطق جنگی به کشورهایشان ایفا کنند، کم اهمیت دانسته اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
حسابی بهشون تجاوزکردن حالا می فرستن جنگ
خاک تو سر این جماعت نادان که کشورشون دو دستی دادن و ناموسشون اینجور آواره شده است .
آخرین اخبار