ثبت سالانه هزار و ۵۰۰ مورد بیمار سرطانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از ثبت سالانه هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر مهرام در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیما مرکز قزوین گفت:: شایع‌ترین نوع سرطان در استان و کشور، سرطان پوست است.

وی افزود: قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید از عوامل مهم محیطی در ابتلا به سرطان پوست است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سرطان پوست در شهرستان تاکستان شیوع بالایی دارد و شاید به خاطر ضرورت کار باغداران این شهرستان زیر نور آفتاب باشد.

مهرام با اشاره به اینکه یک سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری است توصیه کرد: استفاده ازپوشش مناسب و کلاه‌های لبه‌دار تاثیر زیادی در جلوگیری از این سرطان دارد.

به گفته وی، یک سوم سرطان‌ها اگر زود تشخیص داده شود قابل درمان هستند بدون اینکه عارضه، مرگ‌ومیر یا اتفاقی بعد از آن پیش بیاید.

مهرام ادامه داد: در مردان دومین سرطان، سرطان معده و در بانوان سرطان سینه است.

وی گفت: در سال ۲۰۰ نفر از زنان استان به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

وی تشریح کرد: سرطان‌های بعدی در مردان پروستات، مثانه، روده بزرگ، مقعد و سیستم خون‌ساز و در زنان هم سرطان معده، مقعد، تیروئید و سیستم خون ساز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: بدلیل سبک تغذیه و زندگی مردم، استفاده بی‌رویه از فست‌فودها، بی تحرکی و استرس، بیمار‌های غیرواگیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: دیابت، فشارخون و سرطان‌ها جزء بیماری‌های غیرواگیر و فزآینده در دهه‌های گذشته است.

مهرام با اشاره به آمار بالای مصرف دخانیات گفت: استعمال دخانیات و قلیان علیرغم تصور غلط مردم از بی ضرر بودن آن‌ها با وجود اسانس‌های میوه ای، معضلی هولناک و زمینه‌ساز افزایش بیماری‌ها است.

وی اعلام کرد: حدود ۲۴ درصد از جمعیت جامعه مصرف کننده دخانیات هستند و در بین جمعیت زنان نیز فراگیر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به سبک تغذیه افراد گفت: مصرف بی‌رویه نمک، شکر و مواد قندی، خوردن فست‌فود‌ها و استفاده نکردن از سبزی‌ها از عوامل مو ثر در ابتلای افراد به بیماری‌های غیرواگیری همچون بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون است.

انتهای پیام/

 

سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار