تاج: تبانی در مرام ما و کی روش نیست/ نورافشانی نکردیم، چون محروم می شدیم

رئیس فدراسیون فوتبال پس از جلسه با کی روش، در مورد برنامه های تیم ملی مطالبی را عنوان کرد.

تاج: تبانی در مرام ما و کی روش نیست/ نورافشانی نکردیم، چون محروم می شدیمبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  مهدی تاج پس از جلسه با کارلوس کی‌روش گفت: جلسه خوبی را امروز با کی‌روش برگزار کردیم و 2 نفری یک بار دیگر برنامه‌های تیم ملی را مرور کردیم و فکر کنم از نظر برنامه تیم ملی ما یک بازی در روسیه و هفتم مهر هم با توگو در روسیه بازی می کنیم .به این ترتیب 2 دیدار دوستانه خواهیم داشت .از طرفی تیم های آفریقایی را نیز مورد برسی قرار دادیم و متوجه شدیم تعدادی از تیم های آنها درگیر مسابقات هستند و از میان تمام تیم ها همان توگو از همه بهتر بود که انتخاب کردیم .تیم توگو از هر لحاظ بهتر بود .هر 2 بازی با روسیه و توگو در روسیه انجام می شود.

2 بازی دوستانه برای تیم ملی قطعی است

او ادامه داد: برنامه ما این است که هشت بازی تدارکاتی داشته باشیم که دو تا از آن‌ها قطعی شده است اما اینکه چطور برنامه ها را پیش ببریم صحبت هایی را با کی روش انجام دادیم و قرار شد برنامه‌ ها به صورت مکتوب داده شود و هم اکنون این برنامه ها را نیز در اختیار داریم و  به دنبال نقدینگی لازم برای برنامه‌ها می رویم

تاج درباره اینکه آیا تیم ملی ایران با سوئد هم بازی دوستانه برگزار می‌کند یا خیر افزود:اگر بخواهیم به طور دقیق از برنامه ها اطلاع داشته باشیم باید بگویم برگزاری 2 بازی با روسیه و توگو قطعی است و طبیعی هم خواهد بود که همین انجام 2 بازی برایمان کافی است و رفتن ما به روسه هم خوب است چرا که بچه ها باید به شرایط آمادگی خوبی برسند و با محیط آشنا می شوند. از طرفی احتمال دارد یک کشور آفریقایی هم‌گروه ما شود و همچنین روسیه هم از کشورهایی باشد که در گروه ما قرار گیرد بنابراین احتمال هم‌گروهی با این تیم هم وجود دارد.همچنین ما نمی‌توانیم طبق قوانین فیفا در دو قاره مختلف بازی کنیم.

از اتفاق های اخیر ناراحت هستیم 

او در مورد برنامه‌های فدراسیون فوتبال برای صعود تیم ملی از گروهش در جام جهانی روسیه بیان کرد: در نشست امروز کی‌روش برنامه‌ای استثنایی برای صعود به ما تحویل داد و ما سه ساعت درباره این برنامه با یکدیگر صحبت کردیم و به دنبال این هستیم که آن را اجرایی کنیم .حال اینکه این برنامه استثنایی را غیر استثنایی است من خبر ندارم اما هدفمان این است که آن را اجرا کنیم .در جلسه امروز با کی روش صحبت کردم و او اعلام کرد که از اتفاق های اخیر ناراحت است و نباید این روش ادامه داشته باشد چرا که  هر 2 طرف از این اتفاق ها ضرر می‌کنیم.همچنین به این مسائل رخ داده افتخار نمی کنم و ناراحتم به هر جهت وقتی برنامه را به صورت مکتوب داشته باشیم دیگر درخواستی بوجود نمی آید.زمانی که برنامه مکتوب باشد می توانیم  مکتوب تصمیم بگیریم تا مشکلی پیش نیاید.

پرداخت پاداش طبق آیین نامه است

تاج درباره پاداش ها نیز توضیح داد: پاداش‌ها از دور اول آیین‌نامه داشته است و در مدت یک سال گذشته که به راس کار آمدم مقدار پاداش ها را افزایش دادم و بر اساس آیین نامه این امر اجرا می شود. بنابراین اینکه اعلام می کنند فشار به فدراسیون باعث پرداخت پاداش‌ها شده این طور نیست. ما طبق آیین‌نامه تعیین شده پاداش‌ها را پرداخت می‌کنیم و تا کنون موفق شدیم بخشی از  آنها را انجام دهیم و هم اکنون تمام تلاش‌مان این است که قبل از اولین بازی‌مان تکلیف پاداش صعود و سه موفقیت اخیر ملی‌پوشان مشخص شود.

بحث تبانی وجود ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحث تبانی مطرح شده از سوی مجلس گفت: پاسخ تمام نمایندگان محترم مجلس در اظهارات سوریه ها وجود دارد .در مرام ما و فوتبال ،کشور ، دین و حتی خود کی روش بحث تبانی وجود ندارد .دوم اینکه ای کاش این افراد اطلاعات دقیق تری پیدا می کردند در باره دیدار های ایران و سوریه و اینکه ما قبلا هم مقابل این تیم نتیجه تساوی کسب کرده بودیم .بنابراین تیمی که 2 بار توپ به دیرک دروازه می‌ زند و این حمله می کندخودش نشان دهنده این است که این مسائل هیچ کدام درست نیست. بازیکنان ما هم جوان بودند و می‌خواستند ابتدا گل نخورند که همین بی‌تجربگی باعث شد پس از دریافت گل اول کمی شرایط تیم تغییر کند اما همین که توانستیم بازی را بدون شکست طی کنیم و دور مقدماتی جام جهانی را پایان ببریم بسیار خوب بود. البته این تساوی برای ما لازم بود چرا که غرور کاذب را که در برخی ایجاد شده بود که این غرور باید از بین می رفت. البته من از کسب نتیجه مساوی خوشحال نیستم اما ما باید توق ع های مردم در سطحی بیاوریم که هستیمچرا که فوتبال ما  از امروز دیگر باید با تیم‌های قدرتمند بازی کند.

سوری ها حرف درستی نزدند

او درباره این که سوری‌ها از مهمان‌نوازی ایران هم گلایه‌مند بودند گفت:من چیزی در این باره نخواندم اما اگر علیه مهمان‌نوازی ما صحبتی مطرح شده باشد حرف صحیحی نزدند.

نورافشانی نکردیم چون محروم می شدیم 

تاج درباره برگزار نشدن جشن صعود در ورزشگاه آزادی بیان کرد: جبرنامه درستی را تدارک دیده بودیم و به نظرم برنامه درستی هم بود.تمامی برنامه های قبل از بازی به خوبی انجام شد و بعد از بازی باید نورافشانی می کردیم که نماینده فیفا  به شدت با این امر مخالفت کرد  زیرا ما در دیدار برابر کره یک بار سقف اخطار را دریافت کرده بودیم و اخطار 3 داشتیم به همین دلیل در این بازی ریسک نکردیم تا مجددا با جریمه یا محرومیت مواجه نشویم. از طرفی ناظر فیفا اعلام کرده بود در صورتی اجازه می‌دهد این کار انجام شود که اتوبوس تیم ملی سوریه کامل از ورزشگاه خارج شود.البته کی‌روش هم حتی برای برگزاری مراسم ۱۰ دقیقه بازیکنانش را در میانه زمین نگه داشت و حتی یک دور افتخار هم با آن‌ها زد و بعد با نظر مسئولان به رختکن رفتند .می توانستیم نورافشانی کنیم اما با جریمه مواجه می شدیم و ما یک بار سقف جریمه برایمان لحاظ شده بود .

در مورد پاداش ها بر اساس آیین‌نامه‌ها رفتار می‌کنیم

او درباره پاداش 2.5 میلیاردی وزارت ورزش و جوانان افزود: این مبلغ به عنوان پاداش صعود پرداخت شده و این برای صعود به جام جهانی بود و  ما هم این پول را در همان جایی که اعلام شده هزینه و بر اساس آیین‌نامه‌ها رفتار می‌کنیم.دوره قبل هم که به جام جهانی رفتیم دولت پاداشی را به عنوان پاداش صعود پرداخت کرد که این بار هم از طریق وزارت ورزش انجام شده است.

امضای قراردادهای خواهرخواندگی میان ایران و آلمان

تاج درباره سفر رئیس فدراسیون فوتبال آلمان به ایران عنوان کرد: قرار بود پیش از سفر رئیس فدراسیون فوتبال آلمان ما راهی این کشور شویم که طی نامه نگاری هایی که انجام دادم قرار شد او  به ایران بیاید و خوشبختانه در روز های آخر پذیرفتند که این کار انجام شود تا قراردادهای خواهرخواندگی در همه رده‌های سنی به امضا برسد.به نظر من آنها به ایران بیایند بهتر است.

ورزشگاه آمادگی ورود بانوان را ندارد

او درباره اشتباه در بلیت فروشی و فروش بلیت به بانوان گفت: ما که در ورزشگاه حاضر می‌شویم و هر روز از واقعیت های موجود در ورزشگاه با خبر هستیم .اکنون ورزشگاه های ما از لحاظ ساختاری و فیزیکی آمادگی ورود بانوان را ندارد و اینکه با یک گیت بخواهند وارد ورزشگاه شوند درست نیست.طبق اطلاعاتی که کسب کردم حدود 11 نفر از بانوان بلیت خریدند که بلیت ها بازگردانده شد و بحث دوم درباره رایگان شدن بود که اگر فدراسیون می خواست این کار را انجام دهد باید در خروجی اخبار سایت این کار را انجام می داد و رایگان بود را اعلام می کرد. به هر ترتیب حامی مالی بخشی از بلیت ها را رایگان کرد و  البته تعداد بلیت خوبی هم فروخته شد که نزدیک به 33 هزار بلیت بود.

طبق قوانین باید رفتار کنیم

تاج درباره حضور بانوان سوری در ورزشگاه آزادی گفت: حدود 2 یا 3 بانوی ایرانی در VIP حضور داشتند که یکی از آن‌ها نایب رییس خودم بود چرا که ما باید قوانین را رعایت می کردیم .زمانی که سوری‌ها به ورزشگاه آمدند، ما آن‌ها را طبق قوانین بین‌المللی به ورزشگاه راه دادیم و مشکلی هم پیش نیامد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در مورد اینکه چرا  بانوان ایرانی اجازه حضور در ورزشگاه  را ندارد افزود: این مساله‌ای است که باید بررسی شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
خیلی تابلو بود گلی که خوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
راست میگه
United States of America
سینا
۲۰:۰۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
اگر براینورافشانی محروم میشدیم چرا تدارک دیدید؟
آخرین اخبار