جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان

تشکیل قرارگاه عملیاتی «اقدام وعمل» نیروی انتظامی اصفهان در برخورد با مرتکبین جرائم خشن

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: قرارگاه عملیاتی «اقدام وعمل» فرماندهی انتظامی اصفهان در برخورد با مرتکبین جرائم خشن تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ حسین حسین‌زداه، در حاشیه برگزاری  همایش بزرگ مسئولین هیئات مذهبی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این قرارگاه عملیاتی مبتنی بر عمل به فرامین مقام معظم رهبری و تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در نیروی انتنظامی بویژه فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان  از 15 روز قبل در این استان شکل گرفت.

وی افزود: قرارگاه عملیاتی «اقدام وعمل» فرماندهی انتظامی اصفهان برخورد با مرتکبین جرائم خشن، توزیع‌کنندگان مواد مخدر، اراذل و اوباش، کسانیکه با سلاح‌های گرم و سرد قدرت‌نمایی می‌کنند و کسانیکه امنیت اخلاقی را خدشه‌دار می ‌کنند توسط اقدامات ویژه با تمرکز مجرمین خشن و جغرافیای جرم فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

به‌گفته‌وی، چند کانون جرم در شهرستان کاشان نیز شناسایی شده‌است که مجرمین آن به صورت عموم غیر بومی هستند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح‌کرد: ان شاالله مردم کاشان ظرف یکماه آینده گزارش برخورد با مجرمین حرفه‌ای سابقه‌دار وخشن را از فرمانده نیروی انتظامی کاشان دریافت خواهندکرد و قرارگاه عملیاتی «اقدام وعمل» با جدیت بیشتری با تمرکز و توان انتظامی فعالیت خواهدداشت.

سرهنگ حسین‌زداه، اظهارداشت:در این خصوص در نجف آباد چندین قبضه سلاح گرم و سرد و حدود 12 تا 15 نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار دستگیر شدند.

به‌گفته‌وی، همه شهرهای بزرگ استان اصفهان مثل کاشان،  نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر و مرکز استان به‌صورت ویژه مورد توجه خواهدبود.

*کشف 12 تن انواع موادمخدر در استان اصفهان

وی در ادامه با تاکید بر نبود افزایش وقوع جرائم و تصادفات منجر به فوت طی پنج ماهه اول امسال در سطح این استان گفت:علاوه بر کشف 12 تن انواع مواد مخدر در این مدت  دستگیری باندهای متعدد مواد مخدر را نیز داشتیم.

به‌گفته‌وی، شهرستان کاشان یکی از موفق‌ترین شهرستان‌ها در کنترل جرائم، مقابله با سارقین و کشفیات مواد مخدر بوده‌است.

*یک چهارم آمار سرقت در استان اصفهان سرقت‌های داخل خودرو است

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان، یک چهارم آمار سرقت را در استان اصفهان مربوط به سرعت‌های داخل خودرو با کشف قابل توجه‌ دانست و گفت: موفقیت سارقان و عوامل کمک به آنها در سرقت بدلیل سهل‌انگاری مالکان در پارک وسائل نقلیه در مکان‌های نامناسب با رفتار پرخطر شامل گذاشتن لپ تاپ، موبایل، نوت بوک، اوراق بهادر و وجوه نقد داخل داشبورد یا صندوق عقب خودرهای شخصی است.

سرهنگ حسین‌زداه، خودداری از نگهداری این وسایل داخل ماشین تاکیدکرد و رعایت مواردی را که کمک می کند سارقین در سرقت موفق نباشندتوصیه کرد.

وی افزود:رانندگان و مالکان خودروها با این کار و اجازه موفقیت به سارقین در سرقت ندهند و حتی المقدور پارک خودرو را داخل پارکینک‌ها مثل پرکینگ های شهرداری داشته باشند و از پارک ماشین در مکان هایی که نور کم است خودداری کنند.

*برخورد شدید پلیس با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در ایام پایانی تابستان

سرهنگ حسین‌زداه، اظهارداشت: نکته قابل توجه در این روزهای پایانی تابستان دریافت دستور پلیس‌راه استان مبنی بر برخورد شدید با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی مثل سرعت، سبقت‌بی‌جا، نبستن کمربند، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی  است.

وی افزود:رانندگانی که بی‌توجه یا کم توجه به قوانین و مقررات باشند به‌خاطر حفظ سلامتی خودشان و دیگران خودرو آنها توقیف خواهدشد و اجازه تردد به آنها داده‌نخواهدشد.

به‌گفته‌و‌ی،موضوع تصادفات یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس در روزهای پایانی تابستان است که خوشبختانه تا این ساعت افزایش تصادفات منجر به فوت در سطح استان را نداشتیم.

سرهنگ حسین‌زداه، بزرگراه در محور کاشان-اصفهان را یکی از محورهای پرحادثه عنوان‌کرد و گفت: امیدواریم هم استانی‌های ما یا مسافرانی که از تردد و رانندگی با خستگی و خواب‌آلودگی در این مسیر  که یکی از مهمترین علت‌های تصادفات است به‌طور جدی پرهیزکنند.

وی تصریح‌کرد:ما توصیه می‌کنیم هر 2 ساعت رانندگی با 15 دقیقه استراحت همراه باشد.

شایان ذکر است : همایش بزرگ مسئولین هیئات مذهبی کاشان همراه با بزرگداشت دهه ولایت و آیین تجلیل از 17 نفر از پیرغلامان اهل‌بیت(ع) و مسوولان هیات‌های مذهبی این شهرستان شامگاه چهارشنبه 15شهریور در حسینیه هیئت علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در زیارت امامزاده حسن بن موسی ابن جعفر(ع) درب زنجیر بازار تاریخی این شهر برگزارشد.

این همایش با سخنرانی حسین حسین‌زداه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان و موضوع نقش هیات در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،سخنرانی سرهنگ علی پورکاوه  فرمانده نیروی انتظامی و رییس اداره تبلیغات اسلامی  کاشان، برنامه های چاووشی و سقایی خوانی و پذیرایی شرکت‌کنندگان به غذای نذری و متبرک سفره امام حسین(ع) به میزبانی هیئت علی ابن موسی الرضا (ع) درب زنجیر بازار تاریخی کاشان پایان یافت.

 

انتهای پیام/م

کشف 12 تن انواع موادمخدر در استان اصفهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.