فرهنگ قرآن در آموزش و پرورش نهادینه شود

حافظ کل قرآن کریم گفت: بی‌شک فرهنگ قرآن باید در آموزش و پرورش نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رسول آزمایش حافظ کل قرآن کریم با تاکید بر اینکه بی‌شک فرهنگ قرآن باید در آموزش و پرورش نهادینه شود اظهار داشت: در این صورت مردم با فلسفه حفظ قرآن آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برای اینکه مردم با قرآن کریم بیش از پیش مانوس شوند، به غیر از آموزش و پرورش که نهاد حساس و تاثیرگزاری در این زمینه است، باید بتواند با خانواده‌ها نیز ارتباط گذاشته و فلسفه حفظ کلام الهی را به آن‌ها بازگو کند، چون حافظ شدن در دوران بزرگسالی دشوارتر از خردسالی است.

این حافظ کل قرآن کریم و متسابق چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، که از سن چهار تا ۱۰ سالگی آموزش حفظ را آغاز و از وجود اساتیدی همچون میلانی، وظیفه‌شجاع و زارعان بهره برده است افزود: در ۱۴ دوره‌های که در مسابقات سراسری شرکت کرده‌ام در هشت دوره به مقام دست یافته‌ام.

وی با اشاره به مقام‌های بین‌المللی خود بیان کرد: کسب رتبه دوم مسابقات بین‌المللی مصر و انتخاب به عنوان حافظ ممتاز مسابقات بین‌المللی امارات از جمله مهمترین مقام‌های کسب شده بنده بوده است.

آزمایش با ابراز خرسندی از اینکه سالیانه سطح متسابقین به یکدیگر نزدیک می‌شود گفت: از سوی دیگر امسال در آیین نامه نیز تغییراتی ایجاد شده که مطلوب بوده و ضعف‌ها کاهش یافته است.


انتهای پیام/م

فرهنگ قرآن در دستگاهی فرهنگی نهادینه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.