علی‌رغم مخالفت آلمان با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا؛

مکرون خواستار برقراری رابطه اتحادیه اروپا با ترکیه شد

در حالی که کشورهایی مانند آلمان مخالف الحاق ترکیه به اروپا هستند، رئیس‌جمهور فرانسه خواستار برقراری روابط اتحادیه اروپا با ترکیه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، ترکیه را یک کشور مهم در اتحادیه اروپا دانست.

 رئیس جمهور فرانسه در حالی این موضوع را مطرح می‌کند که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز یکشنبه  در سخنان خود گفت مذاکرات مربوط به عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باید متوقف شود.

مکرون خاطر نشان کرد:  من سعی خواهم کرد که از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا جلوگیری کرده و اعتقاد دارم ترکیه یک شریک مهم و حیاتی در حل بحران هایی همچون مهاجرت و تهدیدهای تروریستی است.

در سایه تنش‌های ایجاد شده میان مقامات آنکارا و برلین، صدراعظم آلمان در یک مناظره انتخاباتی تاکید کرد که ترکیه نباید عضوی از اتحادیه اروپا شود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مناظره انتخاباتی زنده تلویزیونی با "مارتین شولتز" از حزب سوسیال دموکرات گفت: فکر نمی‌کنم ترکیه هیچ‌گاه به اتحادیه اروپا ملحق شود. وی تاکید کرد مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه بر سر پیوستن این کشور به این اتحادیه باید متوقف شود. 

مارتین شولتز نیز تاکید کرد اگر صدراعظم شود این مذاکرات را متوقف خواهد کرد. شولتز با اشاره به زندانی شدن ۱۲ شهروند آلمانی در ترکیه به اتهامات سیاسی گفت: هیچ شهروند آلمانی نمی‌تواند با خیال راحت به ترکیه سفر کند. همه خط قرمز‌ها توسط ترکیه نقض شده است بنابراین این کشور نمی‌تواند عضوی از اتحادیه اروپا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار