شهرستان گیلانغرب حدود هزار و 500خانوار عشایر دارد

مدیرکل امورعشایراستان کرمانشاه گفت:یک هزار و 448خانوارعشایر در شهرستان گیلانغرب سالانه بیش از 2هزار و500تن گوشت قرمز تولید می کنند.

در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛آزادی مدیرکل امورعشایراستان کرمانشاه در بازدید از مناطق عشایری شهرستان گیلانغرب گفت:این خانوارهای عشایر با در اختیارداشتن 200هزار راس دام سالانه بیش از 2500تن گوشت قرمز ،3500تن شیر و 200تن الیاف دامی تولید می کنند.

 وی اشاره ای به اقدامات صورت گرفته در زمینه آبرسانی سیار و مرمت راه های عشایری منطقه داشت و ابراز امیدواری کرد که به همت مسئولین  بتوانیم خدمات مطلوبتری در حمایت از تولیدات عشایر  ارائه دهیم .

شهرستان گیلانغرب حدود هزار و 500خانوار عشایر دارد

فرهاد همتی فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت : عشایر مردمانی با صفا و ساده دل هستند و با تولیدات خود نقش عمده ای در اقتصاد کشور ایفا می کنند .

وی افزود :عشایر علاوه بر اینکه با کمترین بار مالی برای دولت به تولید مبادرت می کنند، نقش عمده ای هم در برقراری امنیت مرزهای استان ایفا می کنند و با تمام توان برای خدمت به این قشر قدم برمیدارم .

همتی  پراکندگی محل های زندگی عشایر و صعب العبور بودن راه های مناطق عشایری را از مشکلات جدی عشایر عنوان کرد وگفت: با توجه به مقتضیات زمان ونوع زندگی عشایر، باید تمهیداتی برای بهبود وضع معیشت این قشرمولد اتخاذ نمود، تا عشایر عزتمندتر از گذشته به زندگی خود ادامه دهند.

شهرستان گیلانغرب حدود هزار و 500خانوار عشایر دارد
همچنین  جمعی از عشایر منطقه  ابراز داشتندبه لحاظ مرتع و چرای دام در منطقه مشکلاتی دارند و نیازمند مساعدت بیشتر دولت در این زمینه هستند.

 مدیرکل امورعشایراستان کرمانشاه ،از مناطق عشایری شهرستان و نحوه خدمات رسانی به عشایر بازدید نمود و با حضور تعدادی از عشایر ضمن بررسی مشکلات جامعه عشایری شهرستان گیلانغرب در خصوص رفع کمبودها و برخورداری این قشر مولد از شاخص های توسعه و امکانات رفاهی و بهداشتی تصمیماتی اتخاذ نمود.

در این بازدید ازادی مدیرکل امورعشایر استان ،فرهاد همتی فرماندار شهرستان گیلانغرب به همراه بخشدار گواور ،وحیدالهی رئیس اداره عشایری شهرستان گیلانغرب حضور داشتند.

شهرستان گیلانغرب حدود هزار و 500خانوار عشایر دارد

 

انتهای پیام/ز

بازدید مدیر کل عشایر استان کرمانشاه از منطقه عشایری گیلانغرب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار