معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

آموزش و بازاریابی از پیش‌نیازهای بقای تعاونی‌ها است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش آموزش در توسعه تعاونی‌ها گفت:یکی از پیش‌نیازهای بقای تعاونی‌ها، آموزش و بازاریابی است.

آموزش و بازاریابی از پیش‌نیازهای بقای تعاونی‌ها استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد که با همکاری گروه تعاونی پیشگامان برگزار شد، گفت: تعاونی‌ها در سطح کشور رویکرد توسعه‌ای دارند و همدلی، همکاری، فعالیت و کوشش در قالب تعاونی‌ موضوعی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به برخی مشکلات فعالیت به صورت تعاونی عنوان کرد: تعاونی کاری تیمی است و گرچه همدلی و همکاری در آن وجود دارد اما در هر حال در مقایسه با کار فردی دارای پیچیدگی‌های بیشتری است.

سازگارنژاد همچنین نقش آموزش را در توسعه تعاونی‌ها بسیار اثرگذار دانست و افزود: علاوه بر آموزش، یکی دیگر از پیش‌نیازهای بقای تعاونی‌ها، آموزش و بازاریابی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به فعالیت تعاونی‌های موفق در کشور عنوان کرد: گروه تعاونی پیشگامان یزد الگویی موفق در حوزه تعاونی‌ها و پرچمدار فعالیت تعاونی در کشور است و امیدواریم بتواند الگویی کامل برای تعاونی‌های ضعیف‌تری که قدرت پیشگامان را ندارند، باشد.

وی با برشمردن حوزه‌های فعالیت گروه تعاونی پیشگامان بیان کرد: تعاونی‌ها باید در همه عرصه‌های خدماتی، تولیدی و ... ورود کنند و سهم خود را در اقتصاد کشور افزایش دهند.

سازگارنژاد تاکید کرد: تعاونی‌ها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بسیار کمرنگ ظاهر شده‌اند و شایسته است به این سمت حرکت کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ظرفیت‌های قانون تعاون مغفول مانده و نقش تعاونی‌ها در اقتصاد ملی به شکل اثربخش مشاهده نشده است بنابراین باید به سمت استفاده از این ظرفیت‌ها حرکت کنیم.

وی ضمن قدردانی از برگزاری جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر استان یزد عنوان کرد: این جشنواره‌ها آینه‌ای برای به نمایش گذاشتن نقاط ضعف و قوت ما باشند و بتوانیم با استفاده از راهکارهای ارائه شده در این همایش‌ها، این مسیر پیچیده را به درستی به پیش ببریم.

سازگارنژاد همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه توسعه تعاونی‌ها تاکید کرد و بیان داشت: یزد در این زمینه از فرصت‌های خوبی بهره‌مند است که باید از آن به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/

رویکرد توسعه‌ای تعاونی‌ها در سطح کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.