تجلی وحدت و همبستگی مسلمانان با بازسازی واقعه غدیر

بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم موجب تجلی نقش وحدت و همبستگی مسلمانان جهان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ پاسدار سید موسی حسین نژاد فرمانده سپاه بابلسر در حاشیه برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر در این شهر گفت: امروز برنامه دشمنان اسلام و مسلمانان جهان، ایجاد تفرقه بین آنان است و تنها راه مقابله با این برنامه می‌تواند بازخوانی و تبین داستان ولایت کبری باشد، چرا که حقیقت واقعه غدیر قابلیت خنثی سازی همه توطئه‌های دشمن را دارد.


وی با اشاره به بازسازی موفق واقعه تاریخی غدیر در دو سال گذشته در شهرستان بابلسر افزود: امسال نیز این واقعه مهم تاریخی؛ صبح امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه، در زمین ۳۰ هکتاری فرودگاه احمدکلا بابلسر با حضور مسولان و مردم ولایت مدار این شهرستان بازسازیی شد.


فرمانده سپاه بابلسر واقعه غدیر را به عنوان ولایت کبری یاد کرد و گفت: امروز امپریالیسم رسانه با بهره گیری از ظرفیت غول‌های رسانه‌ای خود به دنبال تضعیف جایگاه غدیر و ولایت فقیه است.


سرهنگ پاسدار حسین نژاد بیان کرد: باز خوانی واقعه غدیر یکی از راهبرد‌هایی است که در این زمان میتواند با آنچه که غرب برای ما در جبهه‌های مختلف طراحی کرده است مقابله نماید به گونه‌ای که پیروز میدان در این جنگ رسانه‌ای ولایت باشد؛ اما محقق شدن این ماموریت مهم و پیروزی در این آزمون بزرگ فرهنگی عزم راسخ مسولان را طلب می‌کند.


وی تاکید کرد: اسلام هراسی و تشویش به پذیرش ادیان دیگر، حجاب گریزی، نماز گریزی و ولایت گریزی؛ محصول برنامه‌های مختلف در اتاق فکر دشمن است و این طور نیست که ان‌ها فی البداهه به این توطئه‌ها برای جامعه ما برسند، و در مقابل وظیفه خنثی سازی توطئه‌های دشمن با مسوولان نظام جمهوری اسلامی است.


حسین نژاد با بیان اینکه هدف از رسالت پیامبر، نجات انسان از ضلالت و گمراهی بود، گفت: پیامبر بزرگ اسلام، با ابلاغ دستور خداوند و معرفی جانشین، رسالت خود را کامل کرد، اما برخی از خواص پس از رحلت پیامبر برای حضور در سقیفۀ بنی ساعده، و تعیین جانشین از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و بعد‌ها نیز با صف آرایی سیاسی و نظامی در مقابل ائمه معصومین، آخرین وصیت پیامبر را نادیده گرفتند.


وی افزود: محیط اثر گذاری واقعه غدیر به وسعت همه تاریخ بشریت است بنابراین زنده نگه داشتن و احیای این حقیقت عظیم از جمله وظایف همه ماست، به این منظور برای باز نشردادن این حادثه اثرگذار تاریخی و هویدا کردن زوایای نهفته آن، نیاز به مشارکت همه مسولان و بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان است.


بر اساس این گزارش، بازسازی خطابه بلند غدیر و بازگشت پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) از آخرین حج خود و بازخوانی عبارت معروف " هر آن کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست از جمله متونی بوده که امروز در نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در شهر‌های جویبار، بابلسر، میاندورود، نکا و تنکابن بازخوانی و بازسازی شده است.


عید سعید غدیر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان به ویژه شیعیان و ما ایرانی‌ها بوده و همه ساله با فرا رسیدن ۱۸ ذی الحجه دیار علویان به مثابه سایر استان‌ها و شهر‌های ایران غرق در شور و شادمانی و سرور می‌شود.


دیار علویان که همواره در برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی در کشور پیشگام بوده امسال نیز با بازسازی واقعه عظیم تاریخی غدیر خم در شهر‌های مختلف استان بار دیگر عطر ولایت و ولایت مداری را در سراسر ایران طنین افکن کرد.


همانطور که در منابع، دانشنامه‌ها و کتب‌های تاریخی آمده غدیر نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه بوده که پیامبر مکرم اسلام حصرت محمد مصطفی (ص) در حجه الوداع پیشوای شیعیان جهان امیرالمومنین حضرت امام علی (ع) را، ولی و جانشین پس از خود از جانب پروردگار متعال اعلام کرد و امروز یعنی شانزدهم شهریور ماه بار دیگر این واقعه تاریخی در مازندران علوی تبار بازسازی شد.


انتهای پیام/ع


بازسازی واقعه غدیر در برخی شهر‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار