مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس خبر داد؛

تصویب چهار طرح سرمایه گذاری خارجی در فارس

طرح سرمایه گذاری خارجی در استان فارس با سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیون دلار تصویب شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بابک دایی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: امسال چهارطرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیون دلار و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۰ نفر در این استان به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از این طرح‌ها ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد، افزود: تولید کنسانتره کرومیت توسط چینی‌ها با ۱.۵ میلیون دلار سرمایه و ایجاد اشتغال برای ۳۵ نفر، آزمایشگاه مرکزی شیراز توسط ایتالیایی‌ها با مشارکت دانشگاه شیراز با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلار و ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر و تولید پنل‌های خورشیدی توسط آلمانی‌ها و با سرمایه‌گذاری ۷۳۰ میلیون دلار و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر در قالب این طرح هاست.

دایی، سرمایه‌گذاری امارات در زمینه ارائه خدمات هوایی دراستان فارس را طرح سرمایه گذاری با ۸۰ درصد پیشرفت اعلام کرد و بیان کرد: هواپیما‌های مورد نظر برای اجرای این طرح نیز وارد شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: سفر هیات‌های خارجی به ایران و استان فارس بعد از امضای برجام فزاینده بوده است، طی چهار گذشته ۸۳ هیات خارجی به فارس سفر کردند، سفر ۶۵ هیات آن در یکسال اخیر رخ داده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ تنها پنج هیات خارجی به استان فارس سفر کرده بودند، افزود: طی ۵ ماه گذشته ۲۰ هیات خارجی به استان فارس سفر کرده و متقاضی سرمایه گذاری در این استان بوده اند.

دایی تصریح کرد: سفر هیات‌های سرمایه‌گذاری ایتالیایی، هلندی و اسپانیایی به فارس منجر به امضای تفاهم‌نامه شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس اظهار داشت: سه تفاهم نامه در زمینه انرژی‌های نو، فناوری پیشرفته کشاورزی وصنایع تبدیلی و سرمایه‌گذاری مرتبط با فناوری‌های پیشرفته برای احداث نیروگاه برق، با هیات‌های ایتالیایی، هلندی و اسپانیایی امضا شده است.
انتهای پیام/ر

تصویب طرح های سرمایه گذاری خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.