نماینده ولی فقیه در گیلان:

شورای شهر رشت نتوانست یک شهردار بومی انتخاب کند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اعضای شورای شهر رشت یک فرد غیر بومی را با یازده رای کامل به عنوان شهردار انتخاب و نتوانستند یک شهردار بومی انتخاب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله زین العابدین قزبانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه رشت با تبریک عید سعید غدیر به تشریح واقعه غدیر و امامت و ولایت پرداخت و گفت: واقعه غدیر را 350  نفر از نویسندگان اهل سنت در کتب خود آورده اند.

وی با اشاره به اینکه رسول مکرم اسلام فرمود با امامت علی ( ع ) دین شما را کامل کردم افزود : دوست داشتن و محبت داشتن به علی ( ع ) کافی نیست بلکه باید نسبت به اجرای احکام دین پایبند بود و محبت علی (ع)را در دل داشته باشیم.

امام جمعه رشت نماز ، زکات ، روزه ، حج ، و ولایت را اساس و شالوده اسلام دانست و گفت : به فرموده امام صادق ( ع ) ولایت از همه برتری دارد چرا که ولایت کلید اجرای احکام خدا و حقایق دین است و بودن امام عامل امنیت و اجرای اسلام ناب محمدی است.

آیت الله قربانی ولایت پذیری مردم ایران را نشانه ایمان عمیق آنان به امامت دانست و گفت : حضور میلیونی مردم در نماز جمعه ها و پرورش جوانان مومن همچون حججی ها باعث شد تا دست استکبار از کشور ما کوتاه شود.

وی با اشاره به کشتار مردم بی دفاع یمن و حمایت استکبار جهانی از رژیم های مرتجع عرب گفت : آمریکا و برخی سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری چشم خود را نسبت به جنایات در یمن جان خود را از دست داده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با محکوم کردن جنایات اخیر دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا گفت : بیش از یک میلیون مسلمانان را در میانمار از خانه و کاشانه خود آواره کردند و بدترین جنیات را علیه انان انجام دادند اما مدعیان حقوق بشر هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

آیت الله قربانی خواستار حمایت همه جانبه مسلمانان و برخوردار قاطع مجامع بین الملی و کشورهای اسلامی با دولت میانمار شد.

وی همچنین با انتقاد از اعضای شورای شهر رشت نسبت به انتخاب شهردار غیربومی برای شهر رشت گفت : به رغم رایزنی اعضای شورای شهر رشت با بنده و قول آنان نسبت به انتخاب شهردار بومی اما اعضای شورای شهر رشت یک فرد غیر بومی را با یازده رای کامل به عنوان شهردار انتخاب کردند.

امام جمعه رشت افزود : من نمی گویم شهردار جدید فرد خوبی نیست اما با وجود 20 هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی و نه هزار مهندس عمران گیلانی چرا آقایان عضو شورا نتوانستند یک نفر را به عنوان شهردار رشت انتخاب کنند.

آیت الله قربانی تصریح کرد : وقتی شما به فرزندان تحصیل کرده خود مسئولیت نمی دهید چه انتظاری است استان های دیگر به گیلانی ها مسئولیت دهند.

انتهای پیام/اص

عدم توانایی شورای شهر رشت به انتخاب یک شهردار بومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۳:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
شوراي شهرنتوانست يك شهردار بومي انتخاب كند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
واقعا نتوانستند يا نخواستند؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
هر شهری به شهردار بومی نیاز داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
شهردار رشت كه يك فرد بومي بود چه عيبي داشت كه ابقاء نشد. او كه از خود لياقت و شايستگي نشان داده بود.