بیش از ۲۰۰هکتار از اراضی زراعی اشنویه زیر کشت کلزا می رود

در سال زراعی 97-96، بیش از 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت دانه روغنی کلزا می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ انور حسینی مدیر جهادکشاورزی اشنویه همزمان با آغاز فصل کشت کلزا در شهرستان اشنویه، با اعلام این خبر افزود: امسال بیش از ۲۰۰هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول استراتژیک می رود و پیش بینی می شود حدود ۷۵۰ تن کلزا از این اراضی برداشت شود‌.

وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته 72 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کلزا رفته بود، ادامه داد: سال گذشته به علت سرمازدگی و خسارت های وارده به زمین های کشاورزی تحت کشت کلزای شهرستان، در نهایت 50 تن کلزا از 18 هکتار زمین برداشت شد.

حسینی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی کشت کلزا در اشنویه، از توزیع 200 کیلو بذر کلزا بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: یارانه بذر هیبریدی با قیمت 27 هزار تومان از طریق مراکز کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

این مسئول با اشاره به سیاست های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی از کلزاکاران در اشنویه، اظهار کرد: خرید تضمینی، بیمه محصول، توزیع نهاده ها از جمله بذر یارانه ای و توزیع نهاده های مورد نیاز با هماهنگی سازمان تعاون روستایی و پرداخت تسهیلات حدود 2.5 میلیون تومان از منابع داخلی بانک کشاورزی با هماهنگی و رایزنی برای هر هکتار از جمله سیاست های حمایتی کشت کلزا هستند.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با بیان اینکه اجرای سیاستهای خوداتکایی و کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی از اولویت های این مدیریت در بخش زراعت است، افزود: کشت دانه های روغنی از جمله کلزا در تناوب با گندم برای از بین بردن علفهای هرز و مبارزه با برخی از آفات و بیماری ها موثر بوده و همچنین کلزا جایگزینی مناسب برای محصولات پرآبی همچون چغندرقند است.

انتهای پیام/ح

 

یارانه بذر هیبریدی کلزا  با قیمت 27 هزار تومان در اختیار کشاورزان  اشنویه قرار می گیرد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.