جشن ولایت علوی امروز به طور همزمان در 2200 بقعه متبرکه آغاز می‌شود/ قرائت خطبه غدیر در امام‌زادگان کشور

جشن ولایت علوی همزمان با روز عید سعید غدیر در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه کشور آغاز شد.

جشن ولایت علوی امروز به طور همزمان در 2200 امام‌زاده و بقعه متبرکه آغاز می‌شود/ قرائت خطبه غدیر در امام‌زادگان کشوربه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ‌کاظم موسوی متقی، مدیر‌کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگویی با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر به همه هم‌وطنان و مسلمانان جهان گفت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی امروز همزمان با عید سعید غدیرخم و در راستای ترویج فرهنگ ولایت و امامت و مودت اهل بیت و به منظور قطب فرهنگی شدن امام‌زادگان به صورت هماهنگ در امام‌زادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور و به صورت ویژه در 2200 امامزاده و بقعه متبرکه آغاز شد.

وی به برگزاری مراسم ویژه روز عید سعید غدیر و تکریم سادات در امام‌زادگان سراسر کشور اشاره کرد و افزود: یکی از سنت‌های قدیمی و ارزشمند در جامعه اسلامی در روز عید غدیر حضور در امام زادگان و رسیدن به محضر سادات جهت تجدید میثاق و بیعت با آنها در روز عید و عرض تبریک به ایشان است، چرا که سادات از سلاله فاطمه زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع)‌ هستند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مراسمی نشان از اظهار مودت و ارادت دوستداران اهل بیت (س)‌ و عرض ارادت به خاندان اهل بیت است. ضمن اینکه علاوه بر برگزاری جشن‌های متداول عید غدیر به دنبال ‌آن هستیم تا برنامه‌های جدید فرهنگی را در امام‌زادگان و بقاع متبرکه کشور گسترش دهیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام دهه ولایت افزود: سازمان اوقاف با اعزام روحانی و مبلغ دینی، مداح و سخنران به بقاع متبرکه سعی دارد نسبت به ترویج فرهنگ ولایی و جشن‌های مذهبی و مردمی اقدام نماید.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که امروز برگزار می‌شود قرائت میثاق نامه و خواندن پیمان برادری در میان برادران دینی است.

وسوی متقی افزود: یکی از سنت‌های مطلوب و عمل مستحبی روز عید غدیر برقراری عقد اخوت و پیمان برادری بین مؤمنین است که امروز در امامزادگان شاخص این سنت حسنه اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه خطبه‌خوانی غدیر یکی از سنت‌های حسنه در این عید عظیم است،‌ افزود: در ویژه برنامه جشن ولایت علوی قرائت میثاق‌نامه ولایی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه طراحی و چاپ شده است در دستور کار قرار دارد و این میثاق نامه از طریق ادارات اوقاف بین مردم توزیع شده است.

وی افزود: همچنین عهدنامه غدیر که در کتب روایی ثبت و ضبط است و تأکید فراوانی هم از سوی پیامبر اعظم در مورد آن شده است در این مراسم بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

موسوی متقی تصریح کرد : بیش از 400 روحانی به صورت افتخاری تاکنون از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به آستان امام‌زادگان و بقاع متبرکه اعزام و 300 خیمه‌ معرفت برای پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی برپا شده است.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری همایش بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر خبرداد و افزود: همایش بانوان ولایی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تکریم بانوان عصر امروز شنبه 18 شهریور ماه دو ساعت قبل از اذان مغرب در آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود ضمن اینکه در این مراسم از مادران شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم نیز تجلیل می‌شود.

موسوی متقی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه این سازمان راه‌اندازی کاروان شادی جشن غدیر از یک نقطه مشخص در سطح شهرها به سمت 250 امامزاده همراه با برنامه‌های شاد و مدیحه سرایی و همراهی مردم با اجرای آیین‌های نمایشی‌ است.

 
انتهای پیام/

برنامه‌های امام‌زادگان کشور در جشن عید غدیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار