درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای لغو برنامه آموزش ارتش میانمار

جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار لغو آموزش نیروهای میانماری به دلیل جنایت علیه مسلمانان روهینگیا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ صد و پنجاه و هفت نماینده پارلمان انگلیس و دیپلمات این کشور، وزارت خارجه را برای انجام اقدامی قاطع در برابر جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا تحت فشار قرار دادند و از «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه این کشور، خواستند برنامه آموزش نیروهای ارتش میانمار را لغو کند.

بوریس جانسون اخیرا به «آنگ سان سو چی»، رهبر سیاسی میانمار، هشدار داده بود نحوه رفتار آنها با اقلیت مسلمانان می تواند به مخدوش شدن کامل شهرت این کشور منتهی شود.

پارلمان انگلیس از بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه این کشور استقبال کرد؛ اما آن را کافی ندانست و با اعمال فشار بر جانسون، خواستار لغو برنامه آموزش به نیروهای ارتش میانمار شدند که سال گذشته حدود 305 هزار پوند هزینه بر لندن تحمیل کرد.

درخواست پارلمان انگلیس از وزارت خارجه پس از آن مطرح شد که گزارش های موثقی از سر بریدن مسلمانان، تجاوز و شلیک عمدی به کودکان روهینگیا در رسانه های بین المللی منتشر شد.

لندن در پاسخ به نمایندگان پارلمان انگلیس، اعلام کرد آموزش این کشور به نیروهای ارتش میانمار نظامی نیست و فقط برخی آموزش های دموکراتیک به سربازان، زبان انگلیسی و ... را در بر می گیرد.

«مایک پنینگ»، وزیر دفاع انگلیس، نوامبر گذشته مدعی شده بود لندن اطلاعاتی به دست نیاورده است که نشان دهد سربازهای آموزش دیده از سوی این کشور در میانمار در عملیات کشتار مسلمانان روهینگیا نقش داشته اند؛ هرچند شواهدی نیز ارائه نشده است تا نشان دهد آموزش های انگلیس به بهبود حقوق بشر در میانمار منتهی شده باشد.

سازمان ملل متحد اعلام کرد فقط در دو هفته گذشته 270 هزار مسلمان روهینگیا برای نجات جان خود مجبور به مهاجرت اجباری به بنگلادش شده اند. اقلیت مذهبی در میانمار از سوی ارتش و نیروهای شبه نظامی این کشور هدف حملات خشونت آمیز قرار گرفته اند که از سوی نهادهای بین المللی از آن به عنوان «پاکسازی مذهبی» در میانمار یاد شده است. گفته می شود در این مدت 2000 تا 3000 مسلمان روهینگیا در جریان این خشونت ها جان خود را از دست داده اند.

نمایندگان معترض انگلیسی همچنین، جانسون را برای بازنگری در سطح همکاری های نظامی با دولت میانمار تحت فشار قرار داده اند.

انتهای پیام/

مجلس انگلیس خواستار لغو برنامه آموزش به ارتش میانمار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار