بهره برداری از ۷۵ مسجد در چهارمحال و بختیاری

همزمان با عید سعید غدیرخم، ۷۵ مسجد در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با عید سعید غدیرخم، ۷۵ مسجد با حضور حجت الاسلام احمد مروی معاون دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و جمعی از مسئوالان در استان به بهره برداری رسید.

مروی در آیین بهره برداری از این طرح‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس در محل سپاه قمر بنی هاشم (ع) شهرکرد برگزار شد، گفت: مسجد مرکز تربیت انسان ها، خانه خدا بر روی زمین و محل حرکت‌های انقلابی و اجتماعی در جوامع اسلامی است.

وی افزود: همچنین در هشت سال دفاع مقدس، مساجد نقش مهمی در تربیت رزمندگان اسلام داشت.

مروی اضافه کرد: امروز با تغییر برخی فرهنگ‌ها به جای مسجد، تندیس و یادبود ساخته می‌شود، درحالی که نیاز اصلی جامعه مسجد است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: هر کجا کمبود مسجد احساس شود مردم منتظر مسئولان نمی‌مانند و خود مسجد بنا می‌کنند.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم گفت: در سال ۹۴ حدود ۳۸ مسجد در مرحله اول با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال با مشارکت مردم، تکمیل و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم نیز تعداد ۸۰ مسجد با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال با مشارکت مردم برای تعمیر و تکمیل در نظر گرفته شد که از این تعداد ۷۵ مسجد پایان یافته و ۵ مسجد دیگر در حال تکمیل می‌باشد.

نکونام افزود: این مساجد با عنایات مقام معظم رهبری، کمک‌های مردمی و خیران تکمیل، مرمت و آماده افتتاح است.

انتهای پیام/خ

۷۵ مسجد در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید

برچسب ها: مسجد ، عید غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.