برگزاری نشست ستاد بحران آبادان

نشست ستاد بحران آبادان به منظور جلوگیری از اختلالات احتمالی ناشی از قطع گاز در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛نشست مدیریت بحران  آبادان با مدیریت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان صبح امروز با موضوع رفع معضلات و موانع احتمالی در راستای اختلال چند روزه در امر گازرسانی به منطقه که به جهت انجام پروژه مهار ریزگردها انجام خواهد گرفت، برگزار شد.

شهبازی فرماندار ویژه آبادان این در نشست به تمامی دستگاه‌های شهرستان اعلام کرد که تمامی تلاش خود را برای رفع کمبودهای احتمالی در طی انجام این پروژه به‌کار بسته و آمادگی کامل داشته باشند تا مردم در این مدت به مشکلی برخورد نکنند.

عزیزالله شهبازی گفت: مدت این عملیات 72 ساعت عنوان شده و محل عملیات نیز پروژه مهار ریزگردها در کانون این پدیده در منطقه «دبه حردان» خواهد بود و به جهت اشتعال‌زا بودن برخی کانا‌ل‌ها، در مرکز تصمیم‌گیری استان تصمیم به قطعی گاز در شهرهای آبادان، خرمشهر و بخش عمده‌ای از کلان‌شهر اهواز خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه در این مدت  که احتمالا از اواخر هفته جاری آغاز خواهد شد، با مشکل قطعی برق روبرو نخواهیم بود و و برای انواع دستگاه‌های صنعتی و خدمات‌دهی از جمله نانواها، رستوران‌ها، هتل‌ها و واحدهای صنعتی، که از سوخت گاز استفاده می‌کنند، سوخت جایگزین استفاده خواهد شد.

مدیرعامل نیروگاه گازی آبادان نیز از ذخیره این واحد صنعتی برای برق منطقه در این مدت خبر داد و گفت: در این مدت که احتمالا 72 ساعت به طول خواهد انجامید، این کارخانه به تعمیر و بازسازی واحدهای خود مشغول خواهد بود.

رئیس اتحادیه نانوایان آبادان نیز در این نشست از استفاده 75 درصدی این صنف از سوخت گاز برای پخت نان خبر داد و اظهار کرد: تنها 25 درصد از نانوایان شهرستان از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند که برای حل این معضل، باید چاره‌ای برای تامین سوخت جایگزین نانوایان اندیشید و یا از کانتینرهای سیار پخت نان در سطح شهر استفاده کرد.

در پایان این نشست نیز، به معضلات احتمالی برای مراکز درمان شهرستان اشاره و عنوان شد که مراکز بهداشتی درمانی شهرستان آبادان هیچگونه وابستگی به سوخت گاز ندارند و در این مدت مشکلی متوجه شهروندان نخواهد بود.

انتهای پیام/د

تامین سوخت جایگزین برای اختلالات احتمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.